شناسهٔ خبر: 27590771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اختصاص ۷ غرفه از بازار تهران برای عرضه عمده محصولات کشاورزی استان کردستان

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اختصاص ۷ غرفه از بازار تهران برای عرضه عمده محصولات کشاورزی استان کردستان اجرای سه واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی انگور در شهرستان مریوان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در چهارمین جشنواره انگور در حسن آباد یاسوکند که با حضور فرماندار شهرستان بیجار، مدیران نظامی انتظامی، معاونین و مدیران بخش کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد از باغات انگور استان در شهرستان بیجار قرار دارد که حسن آباد یاسوکند به عنوان قطب تولید این محصول معروف است.
وی افزود: ایران با بهره‌مندی از ۳۰۰هزار هکتار تاکستان سالانه سه میلیون تن انگور تولید می کند بر این اساس استان کردستان نیز در هکتار ۱۰۰ هزار تن انگور تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به مطالبه باغداران کردستانی مبنی بر ایجاد صنایع تبدیلی این محصول گفت: زمانی باید صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی ایجاد شود که میزان تولید آن به عنوان زیربنای ایجاد این صنایع بیش از مصرف استان باشد.
وی تاکید کرد: در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در حال حاضر سه واحد صنایع تبدیلی انگور در شهرستان مریوان در حال اجرا است که در آینده نزدیک شاهد به بهره‌برداری رساندن آنها خواهیم بود.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برای رفع دغدغه باغداران تضمین بازار محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود بر این اساس ۷ غرفه از بازار تهران برای عرضه عمده محصولات کشاورزی استان کردستان اختصاص داده شد.
وی همچنین یادآورشد: از ۳۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بیجار ۷۰۰۰ هکتار آن آبی است، و نیاز است امور آب استان نسبت به تخصیص آب به این شهرستان مساعدت ویژه تری داشته باشند. به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، بیش از ۷۰ درصد از انگور تولیدی شهرستان بیجار ارگانیک و سالم است و از کیفیت بالایی برخوردار است. ذوالفقاری اظهار کرد: احیا و تجهیز باغات انگور شهرستان بیجار به ویژه حسن آباد یاسوکند، کرانی به سیستم های نوین آبیاری به عنوان یک اولویت در حال اجرا است. در پایان این جشنواره از ۱۲ باغدار نمونه انگور کار، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما