شناسهٔ خبر: 27578235 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ندای روح بخش دعای عرفه در شهر کریمه اهل بیت(ع) طنین انداز شد

قم- ایرنا- مردم دوستدار ولایت قم همزمان با سراسر کشور دعای پرفیض عرفه را در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) ، مسجد جمکران و دیگر اماکن مقدس زمزمه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) با حضور در صحن ها و شبستان های مختلف حرم بانوی آب و آینه به قرائت دعای عرفه سالار شهیدان حضرت ابا عبداللّه الحسین(ع) پرداختند.
امروز مردم با حضور در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت (ع) دست های دعا و نیازشان را به سوی درگاه خداوند بخشنده بالا برند و با اشک هایشان غبار از جان و دل زدودند.
اینجا حرم کبریایی بانویی است که نگین شهر قم و پناهگاه عاشقان و دلدادگان مکتب عصمت و طهارت است که صدای زمزمه های دعای عرفه به یاد صحرای عرفات از ماذنه های آن گوش ها را می نوزاد.
مردم شهر مقدس قم از هر کوی و برزن خود را به این حرم نورانی رسانده بودند تا با خالق هستی به راز و نیاز بپردازند و از خداوند قادر متعال طلب بخشش کنند.
زائران و طلاب غیر ایرانی از ملیت های مختلف نیز با بغض در گلو به دامان خداوند پنهان برده بودند و برای عزت و سربلندی مسلمانان جهان دعا کردند.
مردم متدین و عاشقان خاندان وحی اعم از پیر و جوان، مرد و زن با حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفه هم نوا شده و با قرائت مضامین بلند و عرفانی دعای عرفه به درگاه خالق یکتا دعا و استغفار نمودند.
در این مراسم معنوی عاشقان خاندان عصمت و طهارت ، برای تعجیل در فرج حضرت امام زمان (عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب و خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام دست به دعا برداشتند. حضور گسترده جوانان و نوجوانان به این آیین معنوی جلوه دیگری داده و عشق و ارادت این قشر به شعائر دینی را به نمایش گذشته بود.
روز عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می گسترده و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.در این روز حجاج بیت الله الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می کنند.
8138/ 6133/

نظر شما