شناسهٔ خبر: 27576767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مرادی:

دولت از عهده مهار تورم بر نمی آید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید با توجه به شرایط اقتصادی، دولت از عهده مهار تورم بر نمی آید.

صاحب‌خبر -

منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در رابطه با افزایش نرخ تورم خانوار، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور به نظر نمی رسد که دولت بتواند تورم خانوار را مهار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به راه حلی برای مهار تورم، گفت: روش هایی برای مهار تورم وجود دارد، یکی از این روش ها آن است که دولت سبد کالا به خانوار اختصاص دهد که نیاز مردم به کالاهای اساسی به حداقل برسد تا به دنبال آن با کاهش تقاضا قیمت ها کاهش پیدا کند.

رشد اقتصادی تورم گرانی پس انداز

 

نماینده مردم مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال با توجه به افزایش قیمت تمام شده و مشکلات در واردات و صادرات، به نظر می رسد دولت نتواند کاهش قیمت ها را رقم بزند مگر اینکه تقاضا را با روش اختصاص سبد کالا کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه بعید از دولت بتواند تورم را مهار کند، توضیح داد: به بازار حوزه انتخابیه و تهران سر زده ام و اکثر مردم از افزایش قیمت ها گله دارند، حتی مسئولان میانه به دلیل عدم افزایش حقوق و افزایش هزینه های زندگی از جمله افزایش سرسام آور اجازه بهای مسکن از عهده مخارج خانوار خود بر نمی آیند.

دولت در پرداخت یارانه نقدی مشکل دارد

مرادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات دولت در حوزه اقتصادی، بیان داشت: دولت برای پرداخت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی با مشکل و کمبود بودجه مواجه است، به همین دلیل می گویم نمی تواند از عهده مهار تورم برآید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: در شرایطی که دولت نمی تواند اعتبار یارانه نقدی را تامین کند، نمی تواند یارانه دیگری برای تخصیص سبد کالا به خانواده ها در نظر بگیرد تا تورم خانوار هفتگی افزایش پیدا نکند./

پایان پیام

نظر شما