شناسهٔ خبر: 27567335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالقدر در مراسم تودیع و معارفه فرماندار اسلامشهر تأکید کرد:

تلاش مضاعف مسئولان برای توسعه کشور/ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان در شهرستان های تهران

نماینده مردم تهران گفت: در شرایط کنونی برای توسعه پایتخت باید از تمام ظرفیت نخبگان استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار  اسلامشهر، گفت: عرض سلام و تبریک اعیاد قربان و غدیر خم که جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالیترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است که مقارن با دهه مبارک ولایت و امامت است. این همزمانی عید بندگی با معارفه فرماندار جدید اسلامشهر را به فال نیک می گیریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بعد از 5 سال خدمت صادقانه آقای حقیقی فرماندار سابق اسلامشهر، در حالی این مسئولیت را واگذار می‌کنند که دراین سال ها تمام توان، انرژی و اهتمام خود و مجموعه را برای پیشرفت، ارتقاء و توسعه شهرستان اسلامشهر و خدمتگزاری به مردم قرار داده بود.

وی گفت: ضمن تبریک به آقای مرسل پور فرماندار جدید این شهرستان به نمایندگی از مردم شریف اسلامشهر انتظار داریم که با همین روحیه تلاشگرانه و خدمت رسان اولویت رسیدگی را به رفع مشکلات شهرستان و بر پایه اتمام طرح های نیمه تمام قرار دهند چرا که فرصت خدمت به مردم بسیار زودگذر است و اگر به دنبال هدفی غیر از رفع مشکلات مردم باشیم قطعا به بیراهه رفته ایم.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه کشور در شرایط سخت گذر از بحران اقتصادی قرار دهد بحرانی که مردم فشارهای آن را به سختی تحمل می کنند  و گذار از آن نیازمند اتحاد و انسجام ملی هرچه بیشتر بین مردم و مسئولین است و مدیران و مسئولان ما باید در هر سطحی تلاش مضاعف خویش را به کار گیرند تا با اتحاد، همدلی، و تلاش این دوره را باشکوه تر از ادوار تاریخ ایران بگذرانیم.

ذوالقدر افزود: تحقق این مهم در سایه سار امنیت پایدار فراهم می شود و محوری ترین ابزار در تحقق امنیت پایدار نیروهای مردمی هستند و این زمانی محقق می شود که پیوند میان مردم و حکومت از استحکام و پایداری لازم برخوردار باشد، در هر جامعه و کشوری که مردم منافع خویش را گره خورده و عجین شده با حکومت احساس کرده اند، ضرر به حکومت را ضرر به خود احساس کرده باشند، امنیت آن کشورها از پایداری برخوردار شده است. اما وقتی میان حکومت و مردم فاصله شکل بگیرد، متعلق های حکومت جدا از مردم پنداشته شود، منافع حکومت جدا از مردم تعریف گردد امنیت در آن جامعه شکننده خواهد بود و ما برای استوار قدم برداشتن درمسیر توسعه پایدار که سرلوحه سند برنامه ششم توسعه است، نیاز داریم که بر مبنای تحقق امنیت پایدار باتوسعه شهرستان ها، گامی در مسیر توسعه کشور برداریم.

فاطمه ذوالقدر

وی گفت: براین اساس حضور پررنگ تر مردم و برگزاری نشست های مشترک میان مردم و مسئولین شهرستان و افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهرستان و بهره گیری از ظرفیت نخبگان شهرستان برای تدارک برنامه های توسعه ای شهرستان اسلامشهر می تواند اقدامات بسیار مثبت و اثرگذاری به حساب آید که پیشنهاد می شود فرماندار عامل کلیدی دیگر برای پیشرفت و توسعه خود را امانتدار بیت المال دانستن است و همانطور که پاکدستی در زمان فرماندار پیشین رعایت شد، از امروز که آقای مرسل پور این مسئولیت را می‌پذیرند نیز باید همانطورکه این صفت را به ذاته دارا هستند با پاکدستی خود و همکاران در فرمانداری به هدف واحد اعتلا و ارتقاء وضعیت شهرستان متمرکز باشند.

وی تصریح کرد: برنامه محور بودن و پرهیز از کارهای روزمره و استفاده از زمان به درستی و تکریم ارباب رجوع آنگونه که مردم از عملکرد ما احساس آرامش و رضایت داشته باشند باید سرلوحه اقدامات فرمانداران و مجموعه آنها قرار بگیرد.

ذوالقدر گفت: در خاتمه ضمن تشکر مجدد از آقای حقیقی که  از مدیران شایسته، لایق و باکفایت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خدمات ارزشمندی که در شهرستان اسلامشهر ارائه دادند برای آقای مرسل پور فرماندار جدید اسلامشهر آرزوی توفیقات روز افزون در خدمت رسانی به شهرستان و کشور را داریم و امیدوارم با بهره‌مندی از کمک، دانش و تجربه همکاران در شهرستان اسلامشهر منشاء اثر و خیر و برکت باشند.

فاطمه ذوالقدر

/

پایان پیام

نظر شما