شناسهٔ خبر: 27563735 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع ۵۰ هزار رأس دام زنده برای عید قربان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران : ۵۰ هزار رأس دام زنده برای روز عید قربان توزیع می شود که علاوه بر این گوشت ران نیز با قیمت کیلویی ۴۸ هزار تومان توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمد امامی امین در حاشیه جلسه تنظیم بازار در جمع خبرنگاران به توزیع گوشت دام سبک و مرغ و تخم مرغ به عنوان دغدغه‌های مهم ‌بازار اشاره کرد و افزود : حدود 500 تن مرغ منجمد توزیع می‌شود و حدود 100 تن مرغ گرم نیز وارد شبکه می‌کنیم که صرفاً از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی گفت : این کالاها از قبل عید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود که البته امروز مصوب شد گوشت دام سبک صرفاً از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین میوه و تره‌بار توزیع شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیر از دام سبک، گوشت دیگری عرضه نکنند تا بتوانیم بازار را نظارت و کنترل کنیم.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران افزود : طبق آماری که داده شد 45 درصد جامعه هدف از این مکان‌ها خریداری می‌کنند که اگر بتوانیم شبکه توزیع را پشتیبانی کنیم آمار جامعه هدف هم بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد : وقتی گوشت دام با قیمت‌های مناسب و با کیفیت بهتر ارائه شود مصرف‌کنندگان از این مکان‌های مشخص شده خریداری می‌کنند.
امامی امین به قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و گفت : قیمت‌ها از کیلویی 27 هزار تومان دام سبک وارداتی که قلوه‌گاه است اغاز می شودو تا 60 هزار تومان که فیله مخصوص است ؛ می رسد ضمن اینکه گوشت ران نیز به قیمت 47 هزار تومان براساس مصوبه تنظیم بازار توزیع می‌شود.
وی افزود : درباره گوشت مرغ گرم نیز مقرر شد نیازهای مکان‌های عمومی مصرف همچون دانشگاه‌ها ، بیمارستان‌ها ، پادگان‌ها و غیره از محل مرغ منجمد اداره کل پشتیانی دام تأمین شود.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران گفت : درباره تأمین دام عید قربان نیز از ماه‌های قبل تصمیم‌هایی گرفته شده است و 60 نقطه عرضه دام سبک مشخص شد که در کنار آن عرضه لاشه دام سبک یعنی گوشت‌های وارداتی نیز لحاظ شده است و حدود 3 هزار لاشه دام سبک وارداتی در نقاط مشخص شده عرضه می‌شود.
امامی امین با بیان اینکه 50 هزار رأس دام زنده برای توزیع در عید سعید قربان پیش‌بینی شده است ، گفت : ضمن اینکه 7 هزار رأس هم از طریق امور عشایری به کمک بازار آمده البته نیاز تأمینی این میزان نیست اما به جهت انجام تمهیدات این اقدامات انجام شده است.

نظر شما