شناسهٔ خبر: 27562791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰ هزار راس دام برای عید قربان پیش بینی شده است

امامی امین گفت: ۵۰ هزار رأس دام زنده برای عید قربان پیش‌بینی شده و ۷ هزار رأس دام از امور عشایری برای تامین بازار خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

۵۰ هزار راس دام برای عید قربان پیش بینی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امامی امین معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران در حاشیه جلسه تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ماه های قبل در رابطه با تأمین دام عید قربان تصمیم‌هایی گرفته ایم که در 60 نقطه عرضه دام سبک داشته باشیم. در کنار آن عرضه لاشه دام سبک و گوشت‌های وارداتی نیز لحاظ شده که حدود 3 هزار لاشه دام سبک وارداتی در نقاط مشخص شده عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: 50 هزار رأس دام زنده برای عید قربان پیش‌بینی شده، ضمن اینکه 7 هزار رأس دام از امور عشایری برای تامین بازار خریداری شده است. این میزان برای تامین بازار کافی نیست اما به جهت انجام تمهیدات این اقدامات انجام شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران گفت: اکنون در استان تهران حدود 100 تن گوشت گرم دام سبک وارد ‌کرده ایم.

وی افزود: گوشت گرم دام سبک برای عرضه در در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین میوه و تره‌بار بود، اما تمام این واردات وارد شبکه نمی‌شد و از مسیرهای دیگر نیز وارد می‌شد. امروز در این جلسه بنا شد که دام سبک تنها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین میوه و تره‌بار توزیع شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیر از دام سبک گوشت دیگری عرضه نکنند تا بتوانیم بازار را نظارت و کنترل کنیم.

امامی امین همچنین با اشاره به قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت‌ها متفاوت است از کیلویی 27 هزار تومان دام سبک وارداتی که قلوه‌گاه است تا 60 هزار تومان که فیله مخصوص است؛ ضمن اینکه ران نیز به قیمت 47 هزار تومان بر اساس مصوبه تنظیم بازار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع گوشت دام سبک مرغ و همچنین تخم مرغ از دغدغه‌های مهم ‌بازار است تصریح کرد: در مورد مرغ گرم مقرر شد نیاز مکان‌های عمومی که بیشترین مصرف کننده را دارند مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها از محل مرغ منجمد اداره کل پشتیانی دام تأمین شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: حدود 500 تن مرغ منجمد و حدود 100 تن مرغ گرم توزیع خواهیم کرد که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع خواهند شد.

امامی امین در پایان تصریح کرد: براساس گزارشات 45 درصد جامعه هدف از فروشگاه ها و میادین میوه و تره بار خریداری می‌کنند که اگر بتوانیم شبکه توزیع را پشتیبانی کنیم، آمار جامعه هدف بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما