شناسهٔ خبر: 27553068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

وزارت جهاد کشاورزی از ارکان مهم امنیت غذایی کشور است

صاحب‌خبر -

نقش وزارت جهاد کشاورزی در امنیت غذایی کشور بسیار پر رنگ بوده و یکی از مهمترین وزارتخانه ها در این زمینه می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این مطلب افزود: متخصصان و متفکران وزارت جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی و با دقت مسئله تغذیه جامعه را مدیریت، هدایت و پیگیری می کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی نباشد مشکل بزرگی برای جامعه پیش می آید چرا که این وزارتخانه مسئولیت تولید تمام محصولات غذایی مورد نیاز جامعه از جمله محصولات زراعی، باغی، دامی و... را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد:سازمان های وابسته به این وزارتخانه همچون دامپزشکی، شیلات، امور عشایر، منابع طبیعی و... بسیار با اهمیت هستند، به عنوان مثال پرسنل دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال پایش وضعیت بهداشتی دام کشور، توزیع فرآورده‌های دامی سالم و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان افزود: در این راستا و با هدف علمی تر شدن کشاورزی در کشور، هماهنگی هایی با سازمان صداوسیما انجام شده که ان شاءالله یک شبکه تلویزیونی در این زمینه راه اندازی شود.

گفتنی است نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به استان کرمانشاه ضمن نشست صمیمی با تشکل های بخش کشاورزی و خانواده معظم شهدا، در همایش زکات استان، همایش مدیران کل امور عشایر کشور شرکت و از برخی طرح های شاخص بخش کشاورزی استان کرمانشاه بازدید می کند.

نظر شما