شناسهٔ خبر: 27371852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وزارت جهاد کشاورزی از ارکان مهم امنیت غذایی کشور است

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سید رضا تقوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: متخصصان و متفکران

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا؛ آیت الله سید رضا تقوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: متخصصان و متفکران وزارت جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی و با دقت مساله تغذیه جامعه را مدیریت، هدایت و پیگیری می کنند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی نباشد مشکل بزرگی برای جامعه پیش می آید چرا که این وزارتخانه در تولید تمام محصولات غذایی جامعه از جمله محصولات زراعی، باغی و دامی تأثیرگذار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان های وابسته این وزارتخانه همچون دامپزشکی، شیلات، امور عشایری، منابع طبیعی و سایر دستگاه ها نیز بسیار با اهمیت هستند، به عنوان مثال پرسنل دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال پایش وضعیت بهداشتی دام کشور، توزیع فرآورده‌های دامی سالم و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان افزود: در این راستا و با هدف علمی تر شدن کشاورزی در کشور، با هماهنگی هایی که با سازمان صداوسیما انجام شده انشاالله یک شبکه تلویزیونی در این زمینه راه اندازی شود.
آیت الله تقوی در سفر 2 روزه به استان کرمانشاه ضمن نشست صمیمی با تشکل های بخش کشاورزی، خانواده معظم شهدا، در همایش زکات استان، همایش مدیران کل امور عشایر کشور شرکت کرده و از برخی طرح های شاخص بخش کشاورزی استان کرمانشاه بازدید می کند.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام

نظر شما