شناسهٔ خبر: 27530434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خبر داد:

ارایه خدمات رایگان ورزشی به جامعه ایثارگری/ساخت فیلم سینمایی شهید بهشتی

مدیر کل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار از ارایه خدمات رایگان ورزشی در این موسسات به جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: در حال رایزی برای ساخت فیلم سینمایی شهید بهشتی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورحاج رضایی، مدیر کل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار امروز 29 مردادماه در نشست خبری گفت: موسسه فرهنگی ایثار وابسته به بنیادشهید و ایثارگران است.

 

وی افزود: این موسسه‌ها در سه فاز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی وظیفه خدمت‌رسانی دارند و هدف آنها توانمندی ایثارگران است تا به لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار گیرند.

 

حاج رضایی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف در سلامت جسم موجب کاهش هزینه های درمانی می شود، گفت: همه جامعه هدف و ایثارگری آزادگان، خانواده شهدا و افراد تحت تکفل آنان به صورت رایگان می توانند از خدمات ورزشی موسسه ایثار استفاده کنند.

 

وی افزود: سال گذشته بیش از 3 میلیون و 260 هزار نفر از مراکز ایثار در سراسر کشور استفاده کردند.

 

مدیرعامل موسسه ایثار با بیان اینکه در 26 استان شعبه داریم، تصریح کرد: در استان قم نیز در آستانه عید غدیرخم شعبه بیست و هفتم افتتاح می شود.

 

وی با یادآوری استفاده رایگان ایثارگران از خدمات ورزشی گفت: خدمات توانبخشی و فرهنگی با تعرفه های تخصیص داده شده ارایه می شود.

 

پورحاج‌ رضایی با اشاره به خودگردان بودن موسسه گفت: ناگزیر هستیم از ظرفیت مازاد مراکز برای افراد غیر ایثارگر نیز استفاده کنیم و با آنان با قیمت تمام شده حساب می شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه فرهنگی ورزشی و توانبخشی بقیه الله در زعفرانیه ساخته شده است، گفت: تا پایان سال این پروژه به اتمام می رسد و امیدواریم اعتبارات عملیاتی شود. همچنین در هفته دفاع مقدس اولین مرکز تخصصی پخش رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب در بازار کتاب انقلاب افتتاح می شود.

 

مدیرعامل موسسه ایثار از ساخت فیلم فاخر در حوزه سینما برای شهید بهشتی خبر داد و گفت: فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی را نوشته است و ما به دنبال سرمایه گذار هستیم که با بنیاد فارابی نیز رایزنی کرده ایم.

 

وی ادامه داد: بنیادشهید و امور ایثارگران سیاستگذاری می کند و موسسه ایثار مجری طرح می شود.

 

وی با اشاره به تخصیص بودجه برای پروژه های فرهنگی، ‌ورزشی و توانبخشی ایثارگران گفت: 50 درصد بودجه را بنیادشهید و 50 درصد را استانداری ها می دهند که بنیادشهید تمام اعتبارات را تخصیص داده است اما در برخی از استان ها برخی 50 درصد و برخی از استاندارها 20 درصد تخصیص داده اند اما میانگین پیشرفت پروژه ها 75 درصد بوده است.

 

پورحاج رضایی بیان کرد: امیدواریم با رایزنی های انجام شده تا پایان سال 98 پروژه های فرهنگی، ورزشی و ایثارگران در 10 استان تکمیل شود و برای تکمیل پروژه ها به 280 میلیون تومان اعتبارات نیاز داریم.

 

وی در پایان یادآور شد: تمام جامعه هدف با اهداف تحت تکفل می توانند با ارایه کارت شناسایی از خدمات ورزشی به صورت رایگان و از خدمات فرهنگی و توانبخشی با تخفیف بهره مند شوند.

نظر شما