شناسهٔ خبر: 27528955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: امسال سال استقرار و تثبیت تمام سیاست‌های موسسه ایثار بوده است که با اهداف تکریم، نشاط و آموزش دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پورحاج‌رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در رابطه با برنامه‌ها و چشم‌انداز این موسسه توضیح داد: همان طور که از اسم موسسه پیداست ما در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به ایثارگران انجام وظیفه می‌کنیم. این موسسه وابسته به بنیاد شهید است و ساختار خصوصی دارد.

وی توضیح داد: هدف ما توانمندسازی ایثارگران در سه فازی بود که به آن اشاره شد چرا که اعتقاد داریم ایثارگران باید از نظر روحی، روانی، جسمی و سلامت و در حوزه توانبخشی توانمند باشند. در حوزه ورزش همه ایثارگران می‌توانند از موسسات ایثار به صورت رایگان استفاده کنند و در زمینه فرهنگی و توانبخشی هم بر مبنای تعرفه و آیین‌نامه‌ای که وجود دارد به آن‌ها تخفیف ارائه خواهد شد.

پورحاج‌رضایی یادآور شد: مراکز توانبخشی ما براساس آخرین پیشرفت‌های روز دنیا و با الگوگیری از کشورهای پیشرفته‌ای همچون روسیه و آلمان طراحی و ساخته شده است. در سال ۹۶ سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از ایثارگران از مراکز ایثار در سراسر کشور استفاده کرده‌اند. این مراکز در ۲۶ استان فعال هستند و در ۱۱ استان ما هر سه فاز افتتاح شده است. ۱۵ استان دیگر نیز بخش‌هایی از مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فعال هستند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با اشاره به اینکه این موسسه خودگردان اداره می‌شود، یادآور شد: ما هرگز از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنیم. از همین رو مجموعه ظرفیت مازاد خود را به متقاضیان و سایر آحاد جامعه اختصاص خواهد داد. با توجه به کیفیت و مشتری‌مداری در این مجموعه‌ها استقبال خوبی از سوی مردم شده است. یکی از مراکز مهم ما بقیة‌الله در تهران است که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است و در حوزه توانبخشی نیز ۵۰ درصد آن باقی مانده است. پیش‌بینی می‌شود که در صورت تأمین اعتبار به صورت کامل تکمیل شود.

پورحاج‌رضایی یادآور شد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه‌های ایثار در سراسر کشور هزینه شده است. برآورد ما این است که نیازمند ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم که تا پایان سال ۹۸ سایر استان‌هایی که مجموعه‌هایشان تکمیل نیست یا ندارند به پایان برسد. کهکیلویه و بویراحمد و شهرری جزو بخش‌هایی هستند که هنوز مجتمع ایثار ندارند. همچنین استان‌های قزوین، گلستان و مرکزی نیز نیازمند تجهیز هستند. در مجموع اولویت‌گذاری ما استان‌هایی هستند که مراکز آن‌ها حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت داشته‌اند. بنابراین اگر بودجه‌ای اختصاص یابد ابتدا این مجموعه‌ها برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ هدف ما تکریم، شادی و آموزش ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها بوده است. بنابراین سال جاری را؛ سال استقرار و تثبیت همه سیاست‌های موسسه می‌نامیم.

پورحاج‌رضایی در پایان خاطر نشان کرد: فیلمنامه شهید بهشتی به پایان رسیده است. این فیلمنامه را آقای فرهاد توحیدی به نگارش درآوردند و اعلام می‌کنیم که در صورتی که اشخاص حقیقی یا حقوقی یا موسساتی خواهان همکاری و مشارکت در ساخت این اثر فاخر هستند با ما همکاری داشته باشند.   

همچنین نخستین مرکز تخصصی پخش محصولات دیداری، شنیداری و مکتوب در حوزه ایثار نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در خیابان انقلاب تهران افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما