شناسهٔ خبر: 27526403 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۲ میلیارد تومان کالای احتکار شده در کرمان کشف شد

R7860/P1336/S6,67/CT15

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از انبارهای کالاهای احتکارشده در استان شناسایی و با محتکران برخورد لازم انجام شده است گفت: ارزش ریالی اقلام کشف شده را ۳۲ میلیارد تومان برآورد کرد.

صاحب‌خبر -

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در روزهای اخیر در جهت مقابله با سودجویان اظهارداشت: احتکار به معنای این است که افرادی زیاده‌طلب کالارا به صورت عمده در محلی نگهداری کرده با این هدف این اجناس را گران‌تر به فروش برسانند.

وی به اقدامات اطلاعاتی که در نیروی انتظامی و در دیگر سازمان‌های اطلاعاتی کشور و در جهت شناسایی احتکارکنندگان انجام شده اشاره کرد و افزود: تمامی این اطلاعات برای تنظیم بازار و مقابله با اخلال‌کنندگان با اجازه دستگاه قضایی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از انبارهای کالاهای احتکارشده در استان شناسایی و با محتکران برخورد لازم انجام شده است گفت: دشمنان امروزه در صحنه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی نقشه کشیدند و مردم ما در این شرایط باشد هوشیار و مراقب بوده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندهند.

وی با اشاره به اینکه عمده وسایلی که از انبارهای احتکار کالا در استان کرمان شده کشف شده وسایل سرمایشی و گرمایشی، لوازم یدکی خودرو، آهن‌آلات، اقلام خوراکی و بخش قابل توجهی دارو بوده است عنوان کرد: این اقلام در اماکن مختلفی در استان احتکار شده بودند که خوشبختانه با رصد اطلاعاتی در استان کشف و این انبارها پامب شدند.

سردار بنی‌اسدی‌فر ارزش ریالی این اقلام کشف شده را 32 میلیارد تومان براورد کرد و افزود: البته ارزش برخی کالاهای کشف شده در انبارهای استان کرمان هنوز براورد نشده است.

وی با بیان اینکه محتکران در بحث احتکار روش‌های مختلفی دارند بیان کرد: نگهداری کالا در انبارهای بزرگ، نگهداری کالا در سردخانه‌ها، نگهداری کالا در گمرک‌ها و عدم ترخیص آنها، نگهداری کالاها در کارخانه‌ها و خانه‌ها از جمله روش‌های احتکار کالا بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه قوانین مقابله با محتکران خلائی وجود ندارد گفت: البته یک سری ملاحظات به علت مسائل بین‌المللی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم ما ‌همواره در مسائل بحرانی که کشور با آن روبه‌رو بوده پشتیبان نظام بودند و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی هم برای امنیت و آرامش جامعه هستند بیان کرد: مردم در هر جا که ورود کردند مشکلات حل شده است.

سردار بنی‌اسدی‌فر با اشاره اینکه مردم نباید بی‌تفاوت باشند افزود: مردم ما باید هرجا که مشکلی می‌بینند احساس وظیفه کرده و با افراد منفعت‌طلب که در کار نظام، جامعه و اقتصاد اختلال ایجاد می‌کنند برخورد کنند و موارد را به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه عملکرد نیروی انتظامی در بحث احتکار و مبارزه با احتکارکنندگان و مخلین نظام اقتصادی نسبت به سال پیش 200 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: پلیس در حوزه نیازهای اساسی مردم با هیچ‌کس شوخی ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: از مردم خواستاریم تا تک تک افراد جامعه پلیس جامعه باشند و نسبت به مسائل حساس بوده و ارتباط خودشان با پلیس را بیشتر کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما