شناسهٔ خبر: 27519945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

گزارش

صاحب‌خبر - رفتاری که برخورد جدی سازمان لیگ را می‌طلبد سندسازی علیه استقلال به جای عذرخواهی باشگاه پارس جنوبی جم بعد از صعود به لیگ برتر، برابر اصرارهایی که برای برگزاری بازی‌های خانگی این تیم در بوشهر یا شیراز وجود داشت ایستاد و بعد از استانداردسازی فضای ورزشگاه، میهمانسرای کشتیرانی را هم به‌عنوان محل اسکان تیم‌های میهمان معرفی کرد. برخلاف این تعهد اولیه اما باشگاه پارس جنوبی نتوانسته تا اینجا نمره قابل قبولی در میزبانی کسب کند. در واقع مشکل اسکان تیم‌ها در شهر جم، مشکل تازه‌ای نیست. نمونه‌ای از این مشکل که اعتراض شدید تیم میهمان را هم در پی داشت، مربوط می‌شود به بازی رفت پارس‌جنوبی مقابل پیکان. در آن بازی هم مسوولان میهمانسرای کشتیرانی در پاسخ به درخواست پیکانی‌ها برای رزرو اتاق گفته بودند که اتاق خالی ندارند. اعتراض پیکانی‌ها در آن زمان به سازمان لیگ بابت این برخورد مسوولان میهمانسرا به حضور سعید فتاحی در شهر جم و اتاق دادن به پیکان منجر شد. هفته گذشته پیش از بازی استقلال مقابل پارس جنوبی جم، بار دیگر رفتاری مشابه فصل قبل، این بار در برابر استقلالی‌ها تکرار شد. مسوولان میهمانسرای کشتیرانی، به استقلالی‌ها اتاق ندادند و آنها مجبور شدند در عسلویه هتل بگیرند. این یعنی استقلال قبل از اینکه بازی شروع شود، 3-صفر از پارس جنوبی عقب افتاده بود و کار سخت‌تری برای امتیاز گرفتن از پارس در شرایط جدید پیش رو داشت. شرایط آب و هوایی عسلویه و بوی گاز سوخته در هوای شهر از یک سو و مسافت بین عسلویه تا جم و تفاوت در ارتفاع آنها از سطح دریا از سوی دیگر، بدن بازیکنان استقلال را در بازی مقابل پارس جنوبی جم در شرایط نامناسبی قرار می‌داد. تصور کنید بازیکنان استقلال با حالت رخوت و خواب آلودگی ناشی از استشمام بوی گاز پراکنده شده در هوای عسلویه، یک ساعت و نیم در مسیر گردنه در راه بوده‌اند تا به شهری برسند که 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. همه اینها در کنار هم شرایطی را فراهم کرد که بدن بازیکنان در نامطلوب‌ترین شرایط خود قرار داشته باشد و مسوولیت همه این اتفاقات برعهده باشگاه پارس جنوبی است که موظف است شرایط مطلوب میزبانی را فراهم کند و در برابر استقلال کوتاهی کرده است. باشگاه پارس جنوبی اما به جای عذرخواهی و بهبود شرایط میزبانی، به سندسازی برای استقلالی‌ها در اثبات میزبانی مطلوب خود روی آورده است و دستنوشته‌ای که اصغر حاجیلو، سرپرست تیم فوتبال استقلال در آن به تشکر از میزبانی هتل محل اسکان تیم در عسلویه پرداخته را به‌عنوان سند رضایت استقلالی‌ها از شرایط میزبانی باشگاه منتشر کرده است. علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال با تأکید بر اینکه اصغر حاجیلو، سرپرست تیم استقلال هم جزو نخستین نفراتی بود که حتی پیش از آغاز بازی از میزبانی شهر جم انتقاد کرده بود، در همین رابطه توضیح داده: «آقایان می‌گویند حاجیلو از میزبانی تشکر کرده، حاجیلو از میهمان‌نوازی مردم شهر جم و هتل محل اسکان تیم تشکر کرده نه از میزبانی باشگاه پارس جنوبی. بعدش هم گفته‌اند ما برای توجیه باخت این اعتراضات را انجام داده‌ایم، من همان‌جا هم گفتم، ما به هیچ عنوان برای توجیه شکست‌مان این حرف‌ها را نزده‌ایم و مخاطب حرف‌های ما هم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود، آن هم به این دلیل که شرایط مسابقات لیگ برتر بهبود پیدا کند. بعد از آن هم استقلال تنها تیمی نیست که به این شرایط اعتراض کرده است. حتی عده‌ای سال گذشته گفته‌اند در شهر جم چادر بزنید بهتر از این است که در هتل شهر عسلویه اسکان پیدا کنید.» باشگاه پارس جنوبی از شرایط نامناسب اسکان شهر جم، به‌عنوان امتیازی به سود خود استفاده می‌کند که این موضوع با روح فوتبال در تضاد است و حل این مشکل برخوردی جدی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را می‌طلبد. درست است که سعید فتاحی به‌عنوان رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده که اگر استقلالی‌ها پیش از بازی موضوع را با سازمان لیگ در میان می‌گذاشتند، مثل فصل گذشته مشکل را حل می‌کرد اما این راه‌حلی نیست که بتوان برای معضل پرتکرار جمی‌ها به کار گرفت. به قول علی خطیر از استقلال که گذشت، حداقل سازمان لیگ به فکر تیم‌های دیگر باشد.

نظر شما