شناسهٔ خبر: 27514844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

میرعمادی رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر طاهره میرعمادی را به ریاست مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در حکم ­دکتر منصور غلامی خطاب به طاهره میرعمادی آمده است:

نظر به سوابق و تجارب ارزنده سرکار عالی و بر اساس هماهنگی با دبیرخانه کل اتحادیه حاشیه اقیانوس هند به موجب این حکم به مدت ۳ سال به ریاست مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه حاشیه اقیانوس هند منصوب می‌شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و با سعی و اهتمام خود براساس اهداف و سیاست‌های علمی این مرکز و تجارب استادان، پژوهشگران و صاحب نظران، گام‌های موثری به منظور ارتقای علم و فناوری بین کشور‌های عضو این اتحادیه بردارید.
توفیق سرکارعالی را در انجام مسؤولیت خطیری که برعهده دارید از خداوند منان خواهانم.
دکتر میرعمادی دانشیار سیاست گذاری علم و فن آوری بوده و هم اکنون رئیس گروه سیاست‌های علوم و فناوری پژوهشکده مطالعات فناوری‌های نوین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است.
وی دارای لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس اقتصاد بین الملل از دانشگاه سوربون فرانسه و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس است.
دکتر میرعمادی دارای ۳۸ مقاله چاپ شده در نشریات پژوهشی داخل و خارج در حوزه دیپلماسی علم و فناوری، همکاری‌های بین المللی و سیاست گذاری نوآوری بوده و تاکنون دو کتاب تألیفی از وی با عناوین «مقدمه‌ای بر دیپلماسی علم و فناوری» و «مبانی حقوق ملی و حقوقی در فضای تبادل اطلاعات» منتشر شده است.
دکتر میرعمادی در سال ۱۳۹۲ مرکز پژوهش‌های سیاست گذاری و دیپلماسی علم و فناوری را در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تأسیس کرد و با امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، در این حوزه به تربیت محقق در سطح دکتری و پسا دکتری پرداخت.
اتحادیه همکاری‌های حاشیه اقیانوس هند (IORA) در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده است و اکنون شامل ۲۱ عضو از جمله ایران، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، اندونزی و مالزی و نیز ۷ شریک گفت و گویی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، مصر و ترکیه است. این اتحادیه دارای آژانس‌های تخصصی گوناگونی بوده که یکی از مهمترین آنها، مرکز منطقه‌ای انتقال علوم و فناوری (RCSTT) است. این مرکز با امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و IORA در سال ۱۳۸۷ تشکیل شده و مقر آن نیز در ایران در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است.

نظر شما