شناسهٔ خبر: 27514013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خراسان جنوبی در نقطه کور امدادرسانی قرار دارد

محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی که در محل جمعیت هلال احمر استان انجام شد افزود: این استان از لحاظ زیرساخت

صاحب‌خبر - محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی که در محل جمعیت هلال احمر استان انجام شد افزود: این استان از لحاظ زیرساخت های امداد و نجات در وضعیتی خاص نسبت به استان های دیگر قرار گرفته زیرا تا نزدیک ترین استان معین 6 تا 7 ساعت زمان لازم است.
وی گفت: ضعف زیرساخت هایی همچون حمل و نقل هوایی و ریلی در این استان وضعیت امداد رسانی را با نگرانی مواجه کرده و لازم است این زیرساخت ها بیش از پیش تقویت شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تقویت امداد هوایی با توجه به وسعت و تراکم جمعیتی را از نیارهای مبرم این استان ذکر کرد و افزود: زمین برای ساخت آشیانه به مساحت 12 هکتار تحویل و نقشه های موردنظر تهیه شده است که باید اعتبار لازم تامین شود.
وی با اشاره به تازه تاسیس بودن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با این وجود طی سال های گذشته تاکنون در زمینه تاسیس شعب هلال احمر، افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای، جذب نیروی انسانی و تجهیزات لازم اقدامات خوبی صورت گرفته و امدادگران این جمعیت در حوادث مختلف پیشگام بوده اند.
شهریاری گفت: رسانه ها باید به صورت مستمر و با جریان سازی خبری هم چالش ها و کمبودهای این حوزه را با نگاه تخصصی دنبال کنند و هم فعالیت های هلال احمر اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: رسانه ها امروز با ورود به عرصه آموزش و فرهنگ سازی می توانند نقش تاثیرگذاری در کاهش هزینه و بحران های پیش رو داشته باشند و ما آماده همکاری برای تولید محتوا هستیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: اطلاع رسانی هنگام وقوع حوادث و بحران ها باید به موقع، دقیق و شفاف باشد و هر کدام از این مولفه ها نباشد جامعه و مسئولان با مشکل مواجه می شوند.
رسول محمدحسنی افزود: اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای از حوادث سبب می شود اقدامات دستگاه های مختلف منعکس و از بروز شایعه و التهاب در جامعه جلوگیری شود.
وی اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و هدایت افکارعمومی را چهار کارکرد رسانه ذکر کرد و گفت: رسانه ها بیشتر به اطلاع رسانی می پردازند که گاهی نیز جامع و کامل نیست در حالی که باید به سایر کارکردهای رسانه بویژه آموزش هم توجه شود.
در این دیدار راهکارهای افزایش همکاری و تولید محتوا در این حوزه مطرح و پیشنهادات مختلف بررسی شد.
3215*3028
انتهای پیام

نظر شما