شناسهٔ خبر: 27513614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان جنوبی در نقطه کور امدادرسانی قرار دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این استان با توجه به وسعت و بعد مسافت با استان های معین در نقطه کور امدادرسانی قرار دارد و نیازمند توجه ویژه است.

صاحب‌خبر -

محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی که در محل جمعیت هلال احمر استان انجام شد افزود: این استان از لحاظ زیرساخت های امداد و نجات در وضعیتی خاص نسبت به استان های دیگر قرار گرفته زیرا تا نزدیک ترین استان معین 6 تا 7 ساعت زمان لازم است.
وی گفت: ضعف زیرساخت هایی همچون حمل و نقل هوایی و ریلی در این استان وضعیت امداد رسانی را با نگرانی مواجه کرده و لازم است این زیرساخت ها بیش از پیش تقویت شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تقویت امداد هوایی با توجه به وسعت و تراکم جمعیتی را از نیارهای مبرم این استان ذکر کرد و افزود: زمین برای ساخت آشیانه به مساحت 12 هکتار تحویل و نقشه های موردنظر تهیه شده است که باید اعتبار لازم تامین شود.
وی با اشاره به تازه تاسیس بودن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با این وجود طی سال های گذشته تاکنون در زمینه تاسیس شعب هلال احمر، افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای، جذب نیروی انسانی و تجهیزات لازم اقدامات خوبی صورت گرفته و امدادگران این جمعیت در حوادث مختلف پیشگام بوده اند.
شهریاری گفت: رسانه ها باید به صورت مستمر و با جریان سازی خبری هم چالش ها و کمبودهای این حوزه را با نگاه تخصصی دنبال کنند و هم فعالیت های هلال احمر اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: رسانه ها امروز با ورود به عرصه آموزش و فرهنگ سازی می توانند نقش تاثیرگذاری در کاهش هزینه و بحران های پیش رو داشته باشند و ما آماده همکاری برای تولید محتوا هستیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: اطلاع رسانی هنگام وقوع حوادث و بحران ها باید به موقع، دقیق و شفاف باشد و هر کدام از این مولفه ها نباشد جامعه و مسئولان با مشکل مواجه می شوند.
رسول محمدحسنی افزود: اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای از حوادث سبب می شود اقدامات دستگاه های مختلف منعکس و از بروز شایعه و التهاب در جامعه جلوگیری شود.
وی اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و هدایت افکارعمومی را چهار کارکرد رسانه ذکر کرد و گفت: رسانه ها بیشتر به اطلاع رسانی می پردازند که گاهی نیز جامع و کامل نیست در حالی که باید به سایر کارکردهای رسانه بویژه آموزش هم توجه شود.
در این دیدار راهکارهای افزایش همکاری و تولید محتوا در این حوزه مطرح و پیشنهادات مختلف بررسی شد.
3215*3028

نظر شما