شناسهٔ خبر: 27500538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مولفه های رفتاری امام محمدباقر(ع)

هفتم ذی الحجه سالروز شهادت پنچمین پیشوای شیعیان امام محمدباقر(ع) است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امام محمد باقر(ع) امام بزرگواری که عمر پربرکت خویش را در مسیر نشر علم و تبیین دانش تشیع سپری کرد و با ایستادگی در برابر تشتت اندیشه ‏های دینی و فرقه های انحرافی به احیای اسلام حقیقی همت گماشت.

 امام محمدباقر(ع) پنجمین امام شیعیان، شکافنده و تبیین کننده علوم اسلامی است. امام همامی که از زمینه سازی های پدر خود امام سجاد(ع) در راستای معرفی مکتب تشیع و مبارزه با طاغوت زمان، بهره برداری های بسیار کرد و با تربیت شاگردان برجسته و تبیین فقه راه و روش اهل بیت(ع) تلاش های فراوانی برای حفظ اسلامی حقیقی انجام داد.

ایشان در کودکی در حماسه عاشورای حسینی حضور داشت و بر پایه فرهنگ عاشورا رشد و پرورش یافت. امام محمدباقر(ع) تجسمی از ارزش های والای انسانی و کمالات اخلاقی بود. بی شک آشنایی با سیره علمی، تربیتی، سیاسی و اخلاقی آن امام همام راهنمای خوبی برای مسلمانان در مسیر پر پیچ و خم زندگی به شمار می رود.

پنجمین ستاره تابناک آسمان امامت روایت های بسیاری را در زمینه فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل کرد و در 19 سال امامت خویش گام های موثری را در راه تدوین دیدگاه های شیعه و مبارزه با مکتب ها و تفکرهای انحرافی برداشت.

این امام همام سرانجام پس از مجاهدت ها و مبارزه های روشنگرانه در هفتم ذیحجه 114 قمری در شهر مدینه به دستور هشام بن عبدالملک مسموم شد و به شهادت رسید.

نظر شما