شناسهٔ خبر: 27428017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان مطرح کرد:

بازآفرینی شهری؛ اصلی‌ترین مساله ۲۰ سال آینده ایران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلی ترین مرحله در ۲۰ سال آینده ایران بازآفرینی شهری خواهد بود، گفت: اگر به این مساله پرداخته نشود این بیماری و گرفتاری تعمیم پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان در استانداری آن شهر به ریاست «عباس اخوندی»، وزیر راه و شهرسازی و با حضور «شهاب‌الدین چاووشی»، استاندار سمنان، «هوشنگ عشایری»، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به تشریح سیاست‌های طرح جامع بازآفرینی ملی پرداخت و مزایای اجرای برنامه محله محوری و معایب عدم توجه به بافت‌های میانی شهری را تشریح کرد. آخوندی در این جلسه، تصریح کرد: اصلی‌ترین مساله در ۲۰ سال آینده ایران بازافرینی شهری خواهد بود که اگر به آن پرداخته نشود این بیماری و گرفتاری تعمیق پیدا می‌کند. به طوریکه هرچه به حاشیه برویم گرفتاری در بافت میانی شهر بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارایه شده در حوزه ایمین راه و راهداری، اظهار داشت: پیشنهاد افزایش توقفگاه های راهی، مورد استقابال وزارت راه و شهرسازی است. با توجه به درآمدزایی آنها می‌توان اراضی موردنیاز را تامین کرد. البته به شرطی که از داخل استان سرمایه‌گذاران آن معرفی شوند.

نظر شما