شناسهٔ خبر: 27424929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید «محمود عباس» بر اتخاذ مواضع جسورانه در قبال معامله قرن و رابطه با تل‌‌آویو

رئیس تشکیلات خودگردان در بیست و نهمین نشست شورای مرکزی فلسطین، وضعیت فعلی را بسیار مهم و سخت توصیف کرد و بر اتخاذ سیاست‌های متناسب با آن تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیست و نهمین نشست شورای مرکزی سازمان آزدیبخش فلسطین «ساف» چهارشنبه هفته جاری (24 مردادماه) با مشارکت 119 نفر از 142 عضو در رام‌الله آغاز به کار کرد و تا امروز (جمعه) ادامه دارد.

 گروه‌های فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک به دلیل ادامه تحریم‌ها علیه نوار غزه و نیز تکروی‌های تشکیلات خودگردان، این نشست را تحریم کردند و در آن حاضر نشدند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دور از نشست که با عنوان «شهیده رزان النجار و انتقال از تشکیلات خودگردان به دولت» تشکیل شد، به اتخاذ سیاست‌های سرنوشت‌ساز و جسورانه در مرحله مهم فعلی پیرامون رابطه با رژیم صهیونیستی و نیز طرح موسوم به «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای تسویه موضوع فلسطین) فراخواند.

وی گفت: ما اولین کسانی بودیم که علیه معامله قرن ایستادیم و تا ساقط شدن این طرح به مخالفت خود ادامه خواهیم داد.

محمود عباس بر ادامه حمایت از خانواده‌های اسرا و شهدا تأکید کرد و گفت اجازه اجرایی شدن طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت 20 هزار واحد شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی داده نخواهد شد.

نشست قبلی شورای مرکزی دیماه سال گذشته (1396) در رام‌الله برگزار شد و  در بیانیه آن آمده بود دوره انتقالی که در توافق‌های امضا شده در اسلو، قاهره، واشنگتن و غیره آمده، به همراه تعهدات آن؛ دیگر پابرجا نیست. 

شورای مرکزی فلسطین بزرگترین نهاد قانونگذاری ملت فلسطین به شمار می‌رود که زیر نظر سازمان آزادی بخش فلسطین است و بسیاری از گروه های فلسطینی به استثنای حماس و جهاد اسلامی عضو آن هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما