شناسهٔ خبر: 27424328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ملت ایران آمادگی مقابله با فشارهای روانی دشمنان را دارد

زنجان – ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران آمادگی کافی و لازم برای مقابله با فشارهای روانی ناشی از جنگ اقتصادی دشمن را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سید عباس صالحی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: لازمه عبور از فشار روانی که دشمنان علیه ایران ایجاد کرده اند، حفظ اتحاد و همدلی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: وجود گروه های مرجع موجب سلامت اجتماعی است و روحانیون هم یکی از همین گروه ها محسوب می شوند که باید با شناخت فضای اجتماع در کنار مردم حضور داشته باشند.
وی اظهار داشت: ستاد جنگ روانی در خزانه آمریکا مستقر است و اکنون سران این دولت در تلاش برای ارتباط و مذاکره با ایران هستند تا فشارهای روانی و اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی افزایش دهند.
صالحی تاکید کرد: شایسته است رسانه های گروهی به خصوص صدا و سیما عملکرد دولت را به گوش مردم برسانند و توطئه های استکبار را برای ناکارآمد جلوه دادن دولت خنثی کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رفع آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اساسی رهبر معظم انقلاب محسوب می شود و این موضوع نشان می دهد که کشور از این ناحیه در خطر است.
وی به ویژگی مردم زنجان اشاره کرد و این استان را دارای مردمی متعصب و دین مدار خواند که تعلق خاطر بالایی به انقلاب و ولایت دارند.
صالحی زنجان را در آمادگی برای مقابله با دشمن، دینداری، ولایتمداری و یکپارچگی توانمند برشمرد و وجود علمای دینی تراز اول در این استان را زمینه ساز ایجاد فضای اجتماعی قابل اتکا اعلام کرد.
وی یکی از نقاط قوت استان زنجان را وجود همدلی و همزبانی در میان مدیران خواند و این نقطه قوت را موجب تحولات رو به جلو برشمرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار گفت: دولت باید با جدیت و قوت عملکرد خود را اطلاع رسانی کند.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: در حد توان و بر اساس سیاست گذاری شورای فرهنگی عمومی کشور، مسائل فرهنگی این استان پیگیری و تقویت می شود.
حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: همه ما با هر سلیقه و نگاه سیاسی در یک کشتی هستیم و هر نوع کارشکنی به تمام ساکنان این کشتی آسیب می زند از همین رو باید تا حد توان با وحدت رویه و نظر پیش رفت.

***ایجاد فضای قرآنی در کشور از دستاوردهای انقلاب است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین روز جمعه در دیدار از شعبه مرکزی جامعه القرآن کریم زنجان گفت: ایجاد فضای قرآنی در کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم ایران است.
سید عباس صالحی با بیان اینکه وجود چنین مراکز قرآنی موجب سلامت روحی و معنوی جوانان است، افزود: خدمت به قرآن کریم بحثی است که با عشق درونی و امداد الهی همراه می شو و این موضوع در تمام مراحل ساخت جامعه القرآن حفظ شده است.
صالحی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی دارند و برای شرکت در چنین جلسه هایی مداومت به خرج می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسه هایی همچون جامعه القرآن کریم زمینه ارتباط معرفتی و وجودی قرآنی را فراهم می کنند که منجر به انس با این کتاب آسمانی می شود.
زمین این مرکز به عنوان نخستین و بزرگترین موقوفه قرآنی استان زنجان توسط یک زوج زنجانی وقف شده و شعبه مرکزی جامعه القرآن کریم زنجان در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع در پنج طبقه و با 20 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
در این مرکز آموزش قرآنی ٣٠ کلاس درس پذیرای قرآن آموزان خردسال و بزرگسال برای دختران و پسران است.
هم اکنون ٤٧ شعبه جامعه القرآن در استان زنجان فعال هستند که پنج هزار نفر در شعب شهر زنجان مشغول قرآن آموزی هستند.
3001/8068

نظر شما