شناسهٔ خبر: 27422057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراکز قرآنی به پایداری سلامت روحی و معنوی جوانان کمک می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از شعبه مرکزی جامعه القرآن کریم زنجان، وجود چنین مراکزی را کمک به پایداری سلامت روحی و معنوی جوانان خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر خود به استان زنجان از شعبه مرکزی جامعه القرآن زنجان بازدید کرد.

 

دکتر سیدعباس صالحی در حاشیه این دیدار اظهار کرد: خدمت به قرآن کریم مقوله ای است که با عشق درونی و امداد الهی همراه خواهد بود، از اینرو در مراحل کار ساخت جامعه القرآن این امدادها حفظ شده است.

 

وی با یادآوری اینکه هر اندازه جوانان و نوجوانان با قرآن مانوس باشند، کارآمدی ارتقاء پیدا می کند، گفت: ایجاد فضای قرآنی در کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به انس رهبری با قرآن کریم اشاره و با بیان اینکه رهبری در مشهد مقدس صبح های جمعه در جلسات قرآنی شرکت می کردند، گفت: برنامه های قرآنی ایشان در ماه مبارک رمضان نشان از اهتمام آن حضرت به قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن کریم مقدمه ای برای ارتباطات معرفتی و وجودی است، ادامه داد: موسساتی همچون جامعه القرآن در کنار آموزش قرآن، ارتباط معرفتی و وجودی قرآنی را مقدمه سازی می کنند.

 

صالحی خاطرنشان کرد: این دیدار برای خداقوت به مسوولان این مرکز و اعلام اینکه حرکت های این چنینی هر اندازه تقویت شود موجب سلامت اجتماعی کشور می شود، اجرا شد چرا که مجموعه های قرآنی به پایداری سلامت روحی و معنوی جوانان کمک می کند.

 

این مرکز نخستین و بزرگترین موقوفه قرآنی استان زنجان است که زمین آن توسط یک زوج زنجانی وقف شده است.

 

شعبه مرکزی جامعه القرآن کریم زنجان در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع در پنج طبقه و با اعتبار 2 میلیارد تومان احداث شده است.

 

در این مرکز آموزش قرآنی 30 کلاس درس ساخته شده است که پذیرای قرآن آموزان خردسال و بزرگسال برای دختران و پسران است.

 

در حال حاضر 47 شعبه جامعه القرآن در استان زنجان فعال است که 5 هزار قرآن آموز در شعب شهر زنجان مشغول قرآن آموزی هستند.

نظر شما