شناسهٔ خبر: 27411610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای صلاحیت‌ معلمان گام جدی در تحول مدارس

وزیر آموزش و پرورش ارتقای سطح مهارت‌های معلمان را برای اجرای سند تحول ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد بطحایی امروز در جمع مدیران کاشمر گفت: در دولت دوازدهم باحذف آزمون‌های ارتقای صلاحیت‌ معلمان گام جدی در تحول مدارسدوره ابتدایی اولین قدم عملی در تغییر مسیر تعلیم و تربیت را برداشته ایم، کودکان نیازی به کتاب‌های کمک آموزشی ندارند و دانش‌آموزان باید مدارا کردن، عشق ورزیدن، علاقه‌مندی، دستگیری دیگران، ایثار و دیگر مولفه‌ها و مهارت‌های تربیتی را در مدرسه تمرین کنند.

وی با تاکید بر پرداختن دانش آموزان به امور اجتماعی افزود: از مهر 97 با هدف ایجاد تحول، بخشی از ساعات تدریس در اختیار مدرسه و معلم قرار می گیرد تا در سه سال دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه مدیر و مربی پرورشی در هفته به مدت 2 ساعت مهارت‌های اجتماعی را به دانش‌آموزان بیاموزند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل شلوغی کلانتری‌ها و راهروهای دادگستری‌ها نبود مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدرسه است.

بطحایی افزود: دانش‌آموز نباید دلهره رفتن به مدرسه را داشته باشد و یادگیری باید در دانش‌آموز شادی و نشاط ایجاد کند، بنابراین هرچه شادی و نشاط را در مدرسه از بچه‌ها می‌گیرد باید حذف کرد.

وی ارتقای سطح مهارت‌های معلمان را برای اجرای سند تحول مهم برشمرد و افزود: در سال تحصیلی جدید گام جدی در تحول مدارس خواهیم برداشت؛ لایحه رتبه‌بندی هم آماده شده که این لایحه فقط افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای صلاحیت‌ها نیزهست البته  با وجوت همه مشکلات، معلم باید با مطالعه داشته و اطلاعاتش به روز باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی که دغدغه شغل دوم دارد نمی‌تواند راه و رسم زندگی را تمرین کند و چنان که باید در تربیت دانش‌آموزان موفق نمی‌شود؛ نگاه نابجای یک معلم به یک دانش‌آموز ممکن است تا سال‌ها بر شخصیت دانش‌آموز تاثیر‌گذار باشد.

 بطحایی افزود:اصلاح وضع فعلی آموزش و پرورش نیاز به صبر، نقشه و مدل دارد و باید پازل‌ها را به شکل صحیح در کنار هم قرار داد تا مشکلات رفع شود.

وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به آموزش و پرورش افزود: مادامی که رویکرد آموزش و پرورش تغییر نکند به طور قطع در 30 سال آینده هم شاهد طرح مجدد همین مسائل و مشکلات خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگرچه آموزش و پرورش با مسائل پیچیده روبروست اما با حضور یک میلیون و 700هزار معلم شاغل و بازنشسته در کشور، با قوت قلب و انرژی زیاد بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

 باحضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان اجرایی خراسان رضوی و کاشمر از نخبگان دانش آموزی این شهرستان در رشته های علمی و قرآنی و هنری تجلیل شد.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2508377" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2204498/2508377?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما