شناسهٔ خبر: 27410722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجتماع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه در قم برگزار شد

R7854/P1377/S6,62/CT11

اجتماع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، تجمع حوزویان قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی ظهر امروز با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این جلسه طلاب حوزه علمیه قم با دست‌نوشته‌های خود، انتقادات خود را از اوضاع عدالت اقتصادی کشور نشان داده و با سردادن شعارهایی رفع تبعیض، بهبود وضع اقتصادی و مجازات مفسدان اقتصادی را از مسئولان خواستار شدند.

در این تجمع سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره اوضاع ارز و حیله‌های دشمن قرائت شده و حوزویان نیز با شعارهای خود وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) به منصه ظهور گذاشتند.

در بخشی از این جلسه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ مستقل تبلیغی رزمی امام صادق (ع) اظهارداشت:در طول حرکت انبیا همواره دو گروه به این حرکت ضربه می‌زدند و در کنار ستمگران قرار می‌گرفتند و برخی از آن‌ها همچون قارون در کنار انبیاء بوده و چهره آن‌ها را خدشه‌دار می‌کردند.

وی افزود: در کشور ما از یک ‌زمان به بعد روحیه قارون گرایی با مانور تجملات افزایش یافته و منجر به خدمت برخی مسئولان به سرکشان و احزاب و گروه‌ها به‌جای خدمت به پابرهنگان شد.

طیبیفر گفت: برخی از افراد در ابتدا از نیروهای خودی بودند اما با برخورد با قارون گریان خارجی، روحیه آن‌ها تغییر کرده و از مسیر خارج شدند، امروز برخی از قارون‌های داخلی اندیشه‌های مقام معظم رهبری را زیر سؤال بردند.

فرمانده تیپ مستقل تبلیغی رزمی امام صادق(ع) ابراز کرد: افرادی که در فتنه 88 لیدر بودند، در مسئولیت‌های اجرایی به‌عنوان مشاور، معاون یا مسئول در حال فعالیت هستند.

طیبی فر ادامه داد: اگر امروز جامعه ما مبتلا به قارون گریان شده، امیدواریم دولتمردان با عملکرد خود در مسیر انقلاب و خدمت به مردم گام بردارند.

وی با تأکید بر اهمیت این‌گونه تجمعات مطرح کرد: این تجمع از طرفی حمایت از مقام معظم رهبری و از طرف دیگر اخطار به مسئولان در زمینهٔ برخورد با مفسدان اقتصادی است.

در بخشی از این جلسه، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بعد از 40 سال متأسفانه وزیری وجود دارد که به‌راحتی می‌گوید که من بیش از هزار میلیارد ثروت دارم درصورتی‌که در دهه 60 کسی جرات بیان این‌گونه سخنان را نداشت و در این بین دشمن سعی می‌کند مردم را به اسلام سیاسی بدبین کند.

وی خاطرنشان کرد: هر زمانی از مواضع انقلابی خود عقب نشستیم توهین‌های امریکا شدت گرفت و این در زمان طرح بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها و امروز نمایان شده و در برجام نظام به تمامی وعده‌های خود به آمریکا عمل کرد اما از داخل برای برخی افراد درس عبرت نشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همان‌طور که مشاهده شد، اقتصاد برجامی یاس مردم منتهی شد و کسانی که وعده‌های خوش به مردم می‌دادند، باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی و قیمت ارز و سکه در کشور باشند.

انتهای پیام/ش

نظر شما