شناسهٔ خبر: 27398733 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

700 میلیارد ریال طرح عمرانی به بخش خصوصی در لرستان واگذار می شود

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: تعداد طرح های تعریف شده برای

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: تعداد طرح های تعریف شده برای واگذاری به بخش خصوصی بستگی به ارزیابی از طرح های عمرانی دارد.
وی گفت: اکنون 2 هزار و 500 طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این درحالی است که سالانه کمتر از پنج هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی داریم.
وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی دولت و نظام در چند سال اخیر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیرساختی و سایر طرح‌های مورد نیاز مردم است.
استاندار لرستان بیان کرد: این موضوع در قانون بودجه سال 97 به صورت روشن تر در قالب تبصره های 18 و 19 دیده شده است که بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
خادمی ادامه داد: هر کجا بخش خصوصی تمایل به ورود داشته باشد طرح‌ها را به این بخش واگذار می کنیم چرا که دولت از منابع محدود مالی برخوردار است.
وی همچنین گفت: در این خصوص 30 درصد از اعتبارات عمرانی استان در این حوزه تعیین شده است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم بخش خصوصی در این طرح ها شرکت کند چرا که برخی از آنها سود دهی دارد و دولت آنها را تضمین می کند.
3210/6060
انتهای پیام

نظر شما