شناسهٔ خبر: 27392592 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

538 هزار راننده براي بيمه تکميلي ثبت نام کردند

صاحب‌خبر - به گزارش ايرنا، ` عبدالهاشم حسن نيا ` روز چهارشنبه در پايانه حمل بار شهرستان مبارکه در جمع رانندگان افزود: 90 درصد از بار و مسافر در کشور از طريق جاده حمل مي شود و مسئوليت سنگيني برعهده وزارت راه و شهرسازي است. وي، به نقش تنظيم گري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در روابط صاحب بار، شرکت و رانندگان اشاره کرد و گفت: انباشت مشکلات رانندگان از يک سو و وضعيت سخت اقتصادي کنوني از سوي ديگر، اصلاح شرايط را زمان بر کرده است. رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور با اشاره به توجه اين سازمان به مباحث معيشتي و مشکلات اقتصادي رانندگان افزود: به دنبال ايجاد تسهيلات قرض الحسنه براي رانندگان و ارائه تسهيلات کم بهره به اين قشر هستيم. وي افزود: با تکيه بر اسناد بالادستي خدمات عرضه شده به رانندگان بهبود خواهد يافت. حسن نيا در رابطه با مشکل تامين لاستيک، قطعات و تعميرات نيز افزود: طي جلسات متعدد مقرر شد لاستيک با ارز دولتي وارد شده و در اختيار رانندگان قرار گيرد. معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور همچنين در حاشيه آغاز عمليات احداث سه پروژه عمراني راه و شهرسازي مبارکه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا از شهرستان هاي اصفهان و مبارکه به عنوان قطب ها و کريدورهاي حمل و نقل کشور نام برد و افزود: اين دو شهرستان در حمل و نقل از اهميت خاصي برخوردارند. حسن نيا افزود: استان اصفهان با داشتن حدود 35 هزار دستگاه وسيله نقليه و حمل و نقل بار و مبارکه با سه هزار دستگاه نشان مي دهد که اين دو شهرستان از جايگاه ويژه اي در حمل و نقل بار در کشور برخوردارند. وي اضافه کرد: از سوي ديگر اصفهان، يکي از استان هاي حساس در کريدورهاي شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب مي شود. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: پروژه اي که امروز عمليات احداث آن توسط اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان آغاز شد حدود 22 کيلومتر از مسير آن بصورت چهار خطه و از محل اعتبارات ملي و استاني تامين مي شود. وي يادآور شد: اين کريدور، مرکز و شمال غرب کشور را به استان هاي تهران، اصفهان وهمچنين بروجن، لردگان به سمت ايذه و باغملک و در نهايت بندر امام وصل مي کند و همچنين از مسيرهاي ديگري به بندر بوشهر نيز متصل مي شود. حسن نيا افزود: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده توسط اداره کل راه وشهر سازي، اميد است تا پايان سال آينده، اين محور چهار خطه شود و مردم بتوانند براي تردد در اين مسير که از مسيرهاي پرتصادف محسوب مي شود به آرامي و ايمن عبور کنند. رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، از جمله برنامه هاي اين سازمان را توسعه شبکه بزرگراهي و آزاد راهي عنوان کرد و گفت: ايمن و کيفي سازي وضع موجود جاده ها در دستور کار اين سازمان قرار دارد و اميد است بتوانيم با تامين اعتبار بيشتر و رفع مشکلات موجود خدمات بهتري براي تسهيل رفت و آمد مردم در جاده ها ارائه دهيم. وي، همچنين با اشاره به اينکه بخشي از ترافيک جاده ها به خاطرتوليد کارخانجات صنعتي مانند سيمان، فولاد، ذوب آهن و پالايشگاه است گفت: اين صنايع به دليل تقاضاي سفر و حمل و بار، در ترافيک جاده اي سهم دارند و اگر در اجراي پروژه هاي عمراني مشارکت کنند، زمينه تسهيل حمل بار و مسافر و همچنين کاهش هزينه هاي بار از مبدا تا مقصد را فراهم مي نمايند. حسن نيا خاطرنشان کرد: در چند سال اخير صنايع بزرگ استان اصفهان به عنوان پايلوت براي اجرا و تکميل پروژه هاي عمراني اين استان مشارکت کرده اند. به گزارش ايرنا، عمليات احداث تقاطع غيرهمسطح بلوار اميرکبير و تقاطع غيرهمسطح لاو- مجلسي شهرستان مبارکه روز چهارشنبه با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور آغاز شد. باند دوم جاده مبارکه - بروجن به طول حدود 26 کيلومتر و با اعتبار 40 ميليارد تومان، تقاطع غيرهمسطح بلوار اميرکبير با اعتبار حدود پنج ميليارد تومان و همچنين تقاطع غيرهمسطح لاو - مجلسي با مشارکت فولاد مبارکه با اعتبار چهار ميليارد تومان اجرا خواهد شد. شهرستان مبارکه در فاصله 45 کيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد. 6020 / 6994/ 2093 انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما