شناسهٔ خبر: 27358895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

هرمزگان در رتبه سوم مصرف تنباکو و چهارم کم‌تحرکی/رسانه ها تیترهای مثبت بزنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پرداختن به بحث مهم بیماری های غیرواگیر را از اولویت های مهم این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: هرمزگان در بین استان های کشور در رتبه سوم مصرف تنباکو و چهارم کم تحرکی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر سید حسین داوودی در نشست خبری ضمن تجلیل از عملکرد خبرنگاران حوزه سلامت، از اصحاب رسانه به عنوان طلایه داران حوزه سلامت نام برد و عنوان کرد: التهاب چه در بدن و چه در جامعه صدمات جبران ناپذیری را به همراه دارد و از این رو خبرنگاران باید به گونه ای قلم بزنند که التهاب آفرینی در جامعه به حداقل برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید تیترهای مثبت بزنند، افزود: خبرنگار باید توجه به گونه ای خبررسانی و نقد کنند که در راستای آگاهی بخشی همراه با دادن انرژی مثبت و در جهت ایجاد وحدت و تلطیف قلوب باشد تا به آرامش جامعه آسیبی وارد نشود.

 

دکتر داوودی با اشاره به اینکه رسانه ها باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که با خبررسانی هایشان روحیه ناامیدی را به جامعه تزریق نکنند، گفت: البته این به معنای انتقاد نکردن نیست بلکه معتقدیم که نقد سازنده نیز در این شرایط می تواند موثر واقع شود.

 

ناامیدی بزرگترین تهدید است

 

وی از القای ناامیدی در جامعه به عنوان بزرگترین تهدیدها یاد کرد و ضمن ابراز رضایت از عملکرد رسانه های استان هرمزگان، افزود: طی سالیان اخیر، اکثر قریب به اتفاق اخبار مرتبط با حوزه سلامت در رسانه ها منطبق بر واقعیت و از سر صدق و همراهی بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در ادامه بر ضرورت ورود جدی تر رسانه ها در حوزه حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان به ویژه در شهرستان های میناب و رودان باید تقویت شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پرداخت و از تدوین برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه در 21 راهبرد و صدها فعالیت به عنوان شاخص ترین برنامه یاد کرد.

 

۱۵۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود

 

داوودی با بیان اینکه 349 پروژه در سال های 95 و 96 در حوزه بهداشت استان آغاز به کار کرد که شماری از آنها در دهه هفته سلامت و دهه فجر سال 96 به بهربرداری رسید و در هفته دولت امسال نیز 150 پروژه ازجمله خانه بهداشت، آزمایشگاه و دندانپزشکی روستایی و ... با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پروژه 531 تختخوابی بیمارستان بندرعباس با 30 درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه های ملی حوزه درمان در هرمزگان است که فاز دوم آن از یک ماه قبل آغاز شد و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول از بیمارستان 160 تختخوابی میناب نیز به عنوان دومین پروژه ملی یاد کرد و افزود: زمین این بیمارستان تامین شده و فاز یک مطالعه نیز صورت گرفته است و در هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.

 

بخش درمانی بیمارستان شریعتی امسال به بهره برداری می رسد

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قسمت درمانی بیمارستان 130 تختخوابی شریعتی نیز تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد و بخش پشتیبانی آن نیز تا سه ماهه ابتدایی سال 98 افتتاح شود.

 

داوودی اضافه کرد: هم اکنون در حال پیگیری برای دریافت مجوزهای استخدام کادر بیمارستان شریعتی هستیم تا بتوانیم بزودی جذب نیرو نیز داشته باشیم.

 

وی از اضافه شدن 130 تخت بیمارستان کودکان با همکاری مجمع خیرین سلامت و تسطیح زمین بیمارستان 270 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) با همکاری پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان دیگر پروژه ها نام برد و تصریح کرد: کار گودبرداری بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

 

صنایع بزرگ از رفتار سلامت محور حوزه نفت الگو بگیرند

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز امیدواری کرد که صنایع بزرگ نیز از این رفتار ارزشمند سلامت محور حوزه نفت در بحث مسئولیت اجتماعی الگو گرفته و به حوزه سلامت ورود پیدا کنند.

 

وی همچنین به تشریح پروژه های طرح تحول سلامت در شهرستان های مختلف هرمزگان پرداخت و گفت: تقویت زیرساخت های آموزش از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است و از این رو در حال حاضر عملیات اجرایی پژوهشکده دانشگاه پردیس و آزمایشگاه مرجع آموزشی و پژوهشی در بندرعباس و ... در حال انجام است.

 

داوودی افزود: رسانه ها باید نگاه ویژه ای به مبحث توسعه آموزش عالی در حوزه سلامت استان داشته باشند تا آموزش دانشگاه بتواند پاسخگوی نیاز این حوزه باشد.

 

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد که خبرنگاران آن چه را که موجب توسعه و تقویت حوزه سلامت می شود را منتشر کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما