شناسهٔ خبر: 27357926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هرمزگان سومین استان پرمصرف تنباکو در کشور

نمایندگی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دانشکده‌های پیراپزشکی، دندانپزشکی و بهداشت هرمزگان را در سال جاری باید توسعه دهیم، اظهار کرد: همدلی مناسبی در سطح استان هرمزگان در حمایت از بخش سلامت وجود دارد که به‌طور حتم سبب رشد و توسعه این بخش خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حسین داودی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه اعتماد عمومی یک سرمایه اجتماعی بزرگ است، تصریح کرد: حفظ این سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین وظایف تمامی آحاد جامعه است که رسانه‌ها در تحقق آن نقش مهمی دارند.

نباید به سمت نقد مخرب و تزریق نا امیدی در جامعه پیش رویم

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران حوزه سلامت، طلایه‌داران حوزه سلامت هستند، ادامه داد: نقد سازنده مفید و سبب بهبود فعالیت‌ها می‌شود اما نباید به سمت نقد مخرب و تزریق نا امیدی در جامعه پیش رویم.

داودی با اشاره به اینکه هرمزگان در مصرف تنباکو در کشور در رده سوم قرار دارد، اضافه کرد: از لحاظ فعالیت بدنی و تحرک هرمزگان در بین چهار استان انتهایی قرار دارد.

هرمزگان سومین استان پرمصرف تنباکو در کشور

این مقام مسئول با بیان اینکه در مصرف سبزیجات هرمزگان در بین چهار استان انتهایی است، تصریح کرد: در مصرف میوه نیز هرمزگان در بین پنج استان انتهایی قرار دارد که این آمارها نشان می‌دهد باید در امر فرهنگ‌سازی در عرصه سلامت بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین هدف‌گذاری این نهاد تدوین برنامه راهبردی پنج‌ساله دانشگاه علوم پزشکی بود، افزود: این سند می‌تواند به‌عنوان نقشه راهی برای توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌مان در رأس امور قرار بگیرد.

داودی با بیان اینکه از سال 95 نیز 349 پروژه را در حوزه بهداشت کلید زدیم که هرساله تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: در هفته دولت امسال بیش از 150 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 400 تا 500 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در پی دومین سفر رئیس‌جمهور نیز اعتبار قابل‌توجهی به بخش بهداشت و درمان استان اختصاص یافت که مهم‌ترین آن به پروژه بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس مربوط می‌شود که اکنون با 40 درصد پیشرفت در حال کار است و فاز نخستش به اتمام رسیده و فاز دوم آن از یک ماه گذشته آغاز و تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات مرمت بیمارستان شریعتی به خوبی پیش می‌رود

این مقام مسئول به بیمارستان 160 تختخوابی شهر میناب و تکمیل فاز نخست مطالعه‌اش اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا عملیات مرمت بیمارستان شریعتی را تا پایان سال جاری یا ابتدای سال 98 تکمیل کرده و تنها مشکلمان در به‌کارگیری نیروی لازم است که در حال رایزنی برای کسب اعطا مجوز استخدامی هستیم.

داودی همچنین به آغاز به کار ساخت دو بیمارستان دیگر در شهر بندرعباس در سال جاری اشاره و تصریح کرد: پروژه نخست افزایش 130 تختخواب بیمارستان کودکان بندرعباس با کمک خیرین و دیگری ساخت بیمارستان 270 تختخوابی در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) است که با همکاری پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که طی روزهای آتی عملیات گودبرداری‌اش آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت پژوهشکده، ساخت مرکز رشد و ساخت آزمایشگاه مرجع آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

همدلی مناسبی در حمایت از بخش سلامت هرمزگان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دانشکده‌های پیراپزشکی، دندانپزشکی و بهداشت هرمزگان را در سال جاری باید توسعه دهیم، اظهار کرد: همدلی مناسبی در سطح استان هرمزگان در حمایت از بخش سلامت وجود دارد که به‌طور حتم سبب رشد و توسعه این بخش خواهد شد.

داودی بیان کرد: باید نیاز نیروی انسانی از درون استان تأمین شود که در این بحث باید پرورش پرستار، پزشک و متخصص در دستور کار باشد که این موضوع نیاز به تبدیل دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه نسل سوم است که تمامی تلاش خود را برای تحقق آن به کار بسته‌ایم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از خبرگزاری ایسنا به‌عنوان یکی از رسانه‌های برتر عرصه اطلاع‌رسانی در بخش بهداشت و درمان استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام

نظر شما