شناسهٔ خبر: 27266835 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماس حضور حداکثری را در راهپیمایی روز جمعه خواستار شد

جنبش حماس حضور حداکثری را در راهپیمایی های بازگشت در روز "جمعه آزادی و زندگی " خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ مهمترين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است..

شخصيت رسانه اي اسرائيلي؛ مشارکت امارات در حمله هوايي به غزه
ایدی کوهن روزنامه نگار اسرائيلي، اقدام ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی در تکذیب مشارکت امارات در هوایی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید و با انتشار پیامی در توئیتر، مشارکت یک خلبان اماراتی را در حمله سه هفته پیش هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأیید کرد.

حماس حضور حداکثری را در راهپیمایی روز جمعه خواستار شد

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در صفحه خود در توئیتر نوشت: جنبش حماس حضور حداکثری را در راهپیمایی های بازگشت در روز "جمعه آزادی و زندگی " خواستار شد.

توافق گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی با وساطت مصر در زمینه برقراری آرامش در غزه

یک منبع آگاه فلسطینی از توافق میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجی گری مصر برای بازگشت آرامش در نوار غزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، منبع آگاه فلسطینی گفت گروههای فلسطینی و اسرائیل با وساطت مصر در زمینه توقف حملات و بازگشت آرامش در نوار غزه به توافق رسیدند و این توافق از ساعت 22:45 دقیقه به وقت محلی فلسطین ( 19:45به وقت گرینویچ ) به اجرا درآمده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی یک ساختمان فرهنگی را در غزه بمباران کردند

جنگنده های رژیم صهیونیستی در حمله ای به یک مرکز فرهنگی در غرب نوار غزه چند شهروند فلسطینی را زخمی کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسوشیتد پرس (ای پی تی ان)، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه 18 مرداد در حمله مجدد به نواز غزه، یک مرکز فرهنگی فلسطینی را هدف قرار دادند.
هواپیماهای رژیم صهیونیستی ساختمان مرکز فرهنگی «المسحال» واقع در جنوب اردوگاه الشاطیء در غرب غزه را هدف قرار دادند.

وزارت امور خارجه روسیه فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به خویشتنداری فرا خواند

در پی تحولات اخیر در نوار غزه و تشدید حملات و خشونت ها در این منطقه وزارت امور خارجه روسیه از فلسطینی ها و اسرائیلی ها خواست خویشتنداری کنند .
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه فلسطینی ها و اسرائیلی ها را به خویشتنداری دعوت کرد و از آنان خواست از تشدید درگیری و خشونت در نوار غزه جلوگیری کنند .
این در حالی است طی چند ساعت گذشته آرامش در شهرک های یهودی نشین اسرائیل در اطراف مرزهای مشترک با نوار غزه برقرار شده و زندگی به تدریج به روال طبیعی خود برگشته است اما ارتش اسرائیل همچنان در آماده باش کامل به سر می برد.

دستور کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم برای ادامه حملات به نوار غزه

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از نشست شامگاه پنجشنبه به ارتش دستورداد به حملات خود بر ضد گروههای فلسطینی در نوار غزه ادامه دهد .
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از قدس ، کابینه امنیتی اسرائیل پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد :« این کابینه به ارتش دستورداده است تا با تمام قدرت به حملات خود بر ضد سازمان های تروریستی در نوار غزه ادامه دهد ».
تلویزیون اسرائیل اعلام کرد نشست کابینه امنیتی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ، اویگدور لیبرمن وزیر جنگ ، رئیس ستاد کل ارتش و تعدادی از وزرای کابینه به مدت چهار ساعت تشکیل شد .
بر اساس گزارش تلویزیون اسرائیل ، کابینه امنیتی در پایان این نشست از ارتش خواست به حملات شدید خود علیه گروههای فلسطینی در غزه ادامه دهد .

نظر شما