شناسهٔ خبر: 26886602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به توسعه تحصیلات تکمیلی واحد شهرکرد دانشگاه آزاد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد باید اولویت توسعه تحصیلات تکمیلی در برخی از رشته ها به خصوص گروه پزشکی به صورت جدی تر دنبال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا عارف در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، گفت: خوشبختانه در طول ۱۰ سال اخیر جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارتقا کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی بوده و نقش آفرینی دانشگاه در تولید علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه رشد آموزش عالی در استان چهارمحال و بختیاری قابل قبول است، افزود: این استان به دلیل آب و هوای خوب و استعدادهای برجسته نوجوانان و جوانان در توسعه علم و فناوری دارای مزیت های بسیار خوبی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بازدیدی که از قسمت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد داشتم و باتوجه به اینکه این واحد جامع دانشگاهی از پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است، به نظر می رسد اولویت توسعه تحصیلات تکمیلی در برخی از رشته ها به خصوص در گروه پزشکی باید به صورت جدی تر دنبال شود.

عارف خاطرنشان کرد: نگاهی که در توسعه علم در کشور داریم باتوجه به آینده نگری و نیازهای آینده کشور است و آنچه که امروز باید به صورت ویژه دنبال شود، تبدیل علم به فناوری است که در این زمینه نیز کارهای خوبی صورت گرفته.

وی در ادامه داد: در بازدید و گفتگو با مسئولان دانشگاه متوجه شدیم که دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توجه بسیار جدی به تبدیل علم و فناوری دارد و برای اینکه در این زمینه به نتیجه مطلوبی برسد نیاز به همکاری مستمر با بخش صنعت دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنعت باید خریدار علم دانشگاه باشد. دانشگاه نیز باید علمش را به سمت و سوی فناوری هایی که در نهایت به تولید ثروت تبدیل می شود، سوق دهد.

نظر شما