شناسهٔ خبر: 26866116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عارف:

جهت‌گیری دانشگاه آزاد به سمت ارتقای کیفیت در تولید علم است/ صنعت باید خریدار علم دانشگاه باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خوشبختانه در طول ۱۰ سال اخیر جهت‌گیری دانشگاه آزاد به سمت ارتقای کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی بوده و نقش‌آفرینی دانشگاه در تولید علم و فناوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد شهرکرد، محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزارت علوم و نمایندگان مجلس در سفر به شهرکرد از مجموعه آزمایشگاه ها، کارگاه تولید گز، کارگاه تولید نمد، کارگاه تولید و فناوری گیاهان دارویی ارگانیک و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بازدید کردند.

عارف در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: خوشبختانه در طول ۱۰ سال اخیر جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارتقای کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی بوده و نقش آفرینی دانشگاه در تولید علم و فناوری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد آموزش عالی در چهارمحال و بختیاری قابل قبول است، مطرح کرد: این استان به دلیل آب و هوای خوب و استعداد‌های برجسته نوجوانان و جوانان در توسعه علم و فناوری دارای مزیت‌های بسیار خوبی است.

وی اظهارداشت: در بازدیدی که از قسمت‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد داشتم و با توجه به اینکه این واحد جامع دانشگاهی از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار است، به نظر می‌رسد اولویت توسعه تحصیلات تکمیلی در برخی از رشته‌ها به خصوص در گروه پزشکی باید به صورت جدی‌تر دنبال شود.

عارف تصریح کرد: نگاهی که در توسعه علم در کشور داریم با توجه به آینده نگری و نیاز‌های آینده کشور است و آنچه که امروز باید به صورت ویژه دنبال شود، تبدیل علم به فناوری است که در این زمینه هم کار‌های خوبی انجام شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در بازدید و گفتگو با مسئولان دانشگاه متوجه شدیم که دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توجه بسیار جدی به تبدیل علم و فناوری دارد و برای اینکه در این زمینه به نتیجه مطلوبی برسد نیاز به همکاری مستمر با بخش صنعت دارد، یعنی صنعت باید خریدار علم دانشگاه باشد. دانشگاه هم باید علمش را به سمت و سوی فناوری‌هایی که در نهایت به تولید ثروت تبدیل می‌شود، سوق دهد.

مظاهرنیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد هم در این دیدار، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش جوانان این مرز و بوم اقدامات شایسته‌ای انجام داده و از سال ۱۳۶۲ باری از دوش دولت در این زمینه برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس معافیت هایی، چون کاهش تعرفه‌های انرژی (آب، برق، گاز)، کاهش تعرفه اخذ سند و عوارض شهرداری را برای این دانشگاه در نظر بگیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق پرداخت شهریه ادامه تحصیل می‌دهد، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس با افزایش وام صندوق رفاه دانشجویی مناطق کمتر برخوردار مثل استان چهارمحال و بختیاری اقدام کنند.

نیکخواه در خاتمه اظهار داشت: از آنجا که اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی هستند، حقوق بازنشستگی این افراد دارای سقف است و بیش از این سقف به بازنشسته مبلغی تعلق نمی‌گیرد؛ از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود این موضوع را هم بررسی و پیگیری کنند.

نظر شما