شناسهٔ خبر: 26879652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم منتظر برخورد با تروریست ها هستند

تهران -ایرنا- برخورد شدید و انتقام سخت رزمندگان شجاع و فداکار اسلام از تروریست های شرور نسبت به جنایت به شهادت رساندن 11 پاسدار و بسیجی کمترین انتظار مردم شهید پرور ایران از نیروهای مسلح و حافظان راستین مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و همه نیروهایی که در مرزها و رزمندگان مدافع حرم که در خارج از مرزها از امنیت مسلمانان، هموطنان و کشور دفاع می کنند، الحق که وظیفه خود را به نحو احسن به انجام می رسانند.
تامین امنیت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو غیرت رزمندگان بی ادعایی است که در جای جای کشور از حدود و مرزهای میهن اسلامی حراست و حفاظت می کنند و در این بین شهدا و جانبازان بسیاری را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.
در این راستا، شهادت جمعی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان شاهدی بر این مدعاست.
در درگیری مسلحانه ساعات بامدادی روز گذشته (شنبه) در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.
این حمله تروریستی توسط گروهک «پژاک» انجام گرفت و در ساعت 2:30 بامداد روز شنبه یک گروه مسلح پژاک به پایگاه بسیج روستای دری حمله کرد.
10 نفر از شهدا پاسدار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه هستند.
این پایگاه که در منطقه ای سخت گذر واقع شده توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد و بیشتر نیروهای نظامی بر اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.
گروهک ترویستی پژاک مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
بسیاری از شخصیت ها و نهادهای دولتی و نظامی امنیتی این حملات کور را محکوم کردند و اطلاعیه هایی در این زمینه صادر کردند. سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در بیانیه ای به مناسبت شهادت رزمندگان در حمله تروریستی به پاسگاه مرزی شهرستان مریوان در بیانیه ای اعلام کرد: تروریست های شرور در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.
در این بیانیه افزوده شده: گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان که فاقد هرگونه پایگاهی نزد ملت ایران به ویژه مردم فهیم و انقلابی کردستان هستند، در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.
مراسم تشیع جنازه 11 شهید سرافزاز حمله تروریستی با حضور خانواده شهدا، مسئولان استانی و شهرستانی در مریوان و سنندج برگزار شد.
تشییع کنندگان در مریوان، شهدا را بر روی دوش خود از میدان شهید فهمیده تا میدان جهاد، تشییع و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.
در این مراسم مردم مریوان با محکوم کردن این حمله تروریستی و سردادن شعار «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس»، آن را توطئه دشمن برای ایجاد ناامنی در منطقه اعلام کردند.
«شهید مهراب عبدی، شهید قانع کرم ویسه، شهید فرزاد رحیمی، شهید ابراهیم حضرتی، شهید عبدالرحمن خالدی، شهید ایرج رحیمی نیا، شهید آرام فیضی، شهید شادمان مرادی، شهید برهان معین پور، شهید طالب محمودی و شهید آرش رضایی» در درگیری با تروریستها جرعه شیرین شهادت را نوشیدند.. یادشان گرامی باد.
گزارش: رضا رضایی مجد
اجتمام / 1095/3063

نظر شما