شناسهٔ خبر: 26858887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شهادت ۱۰ نفر در حمله تروریستی به پاسگاه مرزی نیروی زمینی سپاه در استان کردستان

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: در پی حمله پریشب اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان‌، روابط عمومی‌قرارگاه حمزه سیدالشهدا‌،‌ اطلاعیه‌ای صادر کرد

در این اطلاعیه آمده است: در حمله ۲۹ تیرماه ۹۷ اشرار و تروریست های ضد انقلاب و وابسته به استکبار جهانی به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، ۱۰ نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.در این درگیری شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند و شماری هم زخمی‌و متواری شدند.

‌در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)‌‌‌و سایر نیروهای‌ ‌امنیتی و دفاعی کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید شده است: گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان که فاقد هرگونه پایگاهی نزد ملت ایران به ویژه مردم فهیم و انقلابی کردستان هستند، در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.

بنا به این گزارش پیکر شهدای این حادثه تروریستی عصر دیروز در مریوان تشییع شد.

اسامی شهدای حادثه تروریستی

از سویی دیگر فرماندار مریوان شمار شهدای حادثه تروریستی مریوان را ۱۱ نفر اعلام کرد.

محمد شفیعی در گفتگو با ایرنا گفت: گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه این حمله تروریستی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی روی داد، اظهار داشت: در این حمله تروریستی ۱۱ نفر شهید و هشت نفر هم مجروح شدند.

شفیعی با بیان اینکه ۱۰ نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر هم پاسدار وظیفه است، تاکید کرد: هفت نفر از این شهدا اهل مریوان، یک نفر اهل سنندج و سه نفر هم اهل قروه هستند.

وی افزود: پایگاه مرزی روستای دری در منطقه ای صعب العبور واقع شده است که بامداد دیروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و انبار مهمات آن منفجر شد.

فرماندار مریوان با بیان این که بیشتر شهدا بر اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده اند، تاکید کرد: برخی از اعضای گروهک تروریستی هم در این حمله به هلاکت رسیدند و برخی هم متواری و زخمی ها هم در کوه‌های اطراف پراکنده شدند.

وی گفت: این اطمینان به مردم داده می شود که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران انتقام این شهدا را از گروه های تروریستی معاند و ضد انقلاب

می گیرند.

به گزارش ایرنا، اسامی شهدا به این شرح است:شهید مهراب عبدی، شهید قانع کرم ویسه، شهید فرزاد رحیمی، شهید ابراهیم حضرتی، شهید عبدالرحمن خالدی، شهید ایرج رحیمی نیا، شهید آرام فیضی، شهید شادمان مرادی، شهید برهان معین پور، شهید طالب محمودی و شهید پاسدار وظیفه آرش رضایی.

تروریست‌ها در انتظار انتقام سخت باشند

سازمان بسیج در پی این حادثه تروریستی،بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از بیانیه آمده است: امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و مردانگی مردان بی‌ادعایست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست و در این راه تاکنون شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و در این جهت، شهادت جمعی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان شاهدی بر این مدعا است.

پل شهادت، اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذر گاه درخشان همیشه جاودانه باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جا گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ

امام حسین(ع) را با خون خود تضمین کردند و راه شجاعت را به ما آموخته اند.

در ادامه بیانیه بسیج تاکید شده است: گروهک‌های تروریستی و ضد‌انقلاب و حامیان آنان که فاقد هرگونه پایگاهی نزد ملت ایران به ویژه مردم فهیم و انقلابی کردستان هستند، در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما