شناسهٔ خبر: 26879363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد "کودکان خیابانی" خراسان شمالی با استان‌های بزرگ کشور برابری می‌کند‌

R7719/P1377/S6,55/CT11

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته در استان تهران ۹۰۰ کودک‌کار به کار گرفته شدند، در حالی‌ که در استان کوچک خراسان‌شمالی ۲۵۰ کودک کار جذب شدند و این آمار جای نگرانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد اسماعیل قربانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این مطلب که بهزیستی خراسان شمالی بیش از 190 فعالیت خدماتی و پوششی را درطول سال در برنامه اجرایی خود دارد اظهار داشت: بهزیستی یک نهاد تخصصی  که به عنوان متولی سلامت اجتماعی به شمار می‌رود، لذا برنامه‌های این نهاد در حال توسعه و فراگیر خواهد بود به طوری که در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر در دوره‌های آموزشی و خدمات پیشگیرانه بهزیستی شرکت داشتند.

وی در ادامه از پذیرش 250 کودک کار در خراسان‌شمالی خبر داد و افزود: سومین مرکز کودکان خیابانی در خراسان شمالی با هدف توانمندسازی کودک و خانواده افتتاح شد. در سال گذشته در استان تهران 900 کودک‌کار به کار گرفته شدند درحالی‌که در استان کوچک خراسان‌شمالی 250 کودک کار جذب شدند و این آمار جای نگرانی داشته چراکه وضعیت جمع‌آوری کودکان کار و خیابان در خراسان‌شمالی با سایر استان‌های بزرگ همچون اصفهان و شیراز برابری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پیگیری پرونده تغییر جنسیت در این نهاد خبر داد و تصریح کرد: 30 پرونده درخواست تغییر جنسیت در این مجموعه تشکیل شده است که در صورت تشخیص دستگاه قضایی، روانپزشک و کارشناسان بهزیستی، مشکلی برای این تغییر وجود ندارد. ضمن اینکه اداره کل بهزیستی تمامی هزینه‌های مراحل عمل تغییر جنسیت را پرداخت می‌کند.

قربانی با بیان اینکه در سال گذشته 637 نفر در خراسان شمالی اقدام به خودکشی کرده که با کمک کارشناسان و مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نجات یافتند خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که اقدام به خودکشی کرده خانم‌ها بودند. همچنین باید اورژانس اجتماعی را توسعه دهیم چرا که آسیب های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند لذا در سال گذشته دو مرکز اورژانس در فاروج و رازوجرگلان راه‌اندازی شد و مجموعه بهزیستی بنا دارد مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی را در شهرستان‌های گرمه و جاجرم نیز راه‌اندازی کند.

وی در پایان از پرداخت 9 میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد تحت حمایت بهزیستی اقشار آسیب‌پذیری بوده و به حمایت‌های ویژه‌ای نیاز دارند، این نهاد در نظر دارد با حمایت و همکاری بانک‌های عامل در سال جاری 90 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی به مددجویان پرداخت کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما