شناسهٔ خبر: 26878125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جشنواره ملی آیین های نمایشی رضوی یکی از فاخرترین برنامه‌های فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره‌ ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی یکی از فاخرترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها بانشاط کردن محیط است، اظهار کرد: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در راستای بانشاط کردن محیط و دورهم بودن همراه با خانواده است و همچنین الگوهای برتر سبک زندگی رضوی و ائمه اطهار را در سطح استانی سرلوحه زندگی مردم قرار می‌دهد.
دهبانی‌پور افزود: جشنواره‌های ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی یکی از فاخرترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور است که الگوی رضوی باید سرلوحه مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بعد از ارائه فراخوان این جشنواره 42 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان این تعداد آثار بارأی هیئت‌داوران ۱۰ اثر شامل ۶ اثر آیینی و نمایشی و ۴ اثر نقالی از 8 استان کشور به مرحله نهایی هفتمین جشنواره آئین‌های نمایشی رضوی راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: این آثار از استان‌های خراسان رضوی، گیلان، البرز، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توسط هیئت‌داوران انتخاب‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: این آثار در پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می‌شود.
دهبانی‌پور اضافه کرد: همچنین این آثار در مناطق مادوان و سرآبتاوه شهرستان بویراحمد به نمایش گذاشته می‌شود که درواقع هر شب 20 اثر نمایشی در جایگاه‌های مختلف شهرستان بویراحمد اجرا خواهد شد.

نظر شما