شناسهٔ خبر: 26841036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

10 اثر در جشنواره آیین های نمایشی رضوی یاسوج اجرا می شود

رضا دهبانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 مورد از این آثار منتخب در بخش آیین‌های نمایشی «تئاتر» و چهار مورد نقالی است که از

صاحب‌خبر - رضا دهبانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 مورد از این آثار منتخب در بخش آیین‌های نمایشی «تئاتر» و چهار مورد نقالی است که از استان‌هایی از جمله هرمزگان، گیلان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده‌اند.
وی افزود: این آثار در چهار نقطه یاسوج شامل پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایش گذاشته می‌شوند که علاوه بر آنان مقرر شده در 2 نقطه دیگر شامل سرآبتاوه و مادوان نیز ارائه شوند.
دهبانی پور بیان کرد: در مجموع هر شب در ایستگاه‌های مذکور 20 کار به صحنه نمایش خواهد رفت که این نمایش‌ها از شب گذشته شروع شده‌اند.
وی عنوان کرد: برای اجرای این نمایش‌ها که پس از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شوند حدود 150 هنرمند نیز از سراسر کشور در جشنواره حضور یافته‌اند.
در حاشیه این رخداد روز 30 و 31 تیر ماه نیز کارگاه آموزشی برای هنرمندان عرصه نمایش در کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های متفاوت اجرا می‌شود تا این هنرمندان از آموزش‌های رایگان بهره ببرند.
وی عنوان کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در شهر یاسوج مرکز استان روز یک مرداد سال جاری ساعت 10 صبح در سالن فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد است که از 10 اثر مذکور، گزیده‌هایی از تمامی آن‌ها در این روز به نمایش گذاشته می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پایان هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در شهر یاسوج از مجموع 10 اثر، سه اثر برگزیده توسط هیئت‌داوران در کهگیلویه و بویراحمد در روز اختتامیه اول مرداد ماه سال جاری معرفی می‌شوند و گروه نخست به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد.
وی ابراز داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی ارزنده برای گسترش فضای معنویت و ایجاد نشاط در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج است.
دهبانی پور گفت: همچنین نهاد کتابخانه ها مسابقه کتابخوانی رضوی را برای این ایام در دستور کار دارند که تا 31 تیر سال جاری مهلت نام نویسی دارد.
اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
9868/6110
انتهای پیام

نظر شما