شناسهٔ خبر: 26868315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

وزیر اطلاعات در صحن مجلس:

وزارت اطلاعات از اعمال مسائل جناحی در موضوعات اطلاعاتی استنکاف می‌کند

فارس

وزیر اطلاعات گفت: وزارتخانه متبوعش بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی جناحی، موضوعات را بررسی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز یکشنبه (۳۱ تیرماه ۹۷) در جریان سؤال علی مطهری در خصوص چرایی دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی و ۱۲ کانال تلگرامی اظهار داشت: دغدغه امنیت شغلی فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی و عرصه‌ای که امنیت آن به ثبات امنیتی ملی کمک می کند باعث خوشایندی است. 

وی افزود:‌ وزارت اطلاعات نسبت به مسائل مختلف با نگاه تخصصی ورود می‌کند و عواطف، گرایش قومیتی و سیاسی بر مسائل کارشناسی سایه نمی‌اندازد. 

وزیر اطلاعات همچنین تصریح کرد:‌ دخالت دادن مسائل غیر از موارد کارشناسی اعم از مسائل جناحی، قومی، دینی و صنفی باعث می‌شود کار اطلاعات دچار اشکال و انحراف کشیده شود. 

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات از اعمال مسائل جناحی و دیگر موارد در موضوعات اطلاعاتی استنکاف می‌کند.

وی در خصوص دستگیری مدیران تلگرامی هم عنوان کرد: وزارت اطلاعات در خصوص این موضوع هم همین موضع عدم دخالت مسائل جناحی را در دستورکار خود قرار داده است و  رصد و پایش اطلاعات را وظیفه خود می‌داند. 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مدیریت هوشمند رسانه‌ها در دستورکار وزارت اطلاعات است،‌گفت: در واقع ما با تنظیم اقدامات پیشگیرانه و برخورد، کار خود را آغاز کرده‌ایم و در این رابطه باید بگویم هیچ کشوری عرصه رسانه را صرف عنوان آزادی رها نمی‌گذارد. 

وی ادامه داد:‌ این شیوه باع ث میشود هم از اصل موضوع غفلت کنیم و هم با ریشه‌ها هم برخوردی نمی‌شود و چنین شیوه‌ای بهتر از برخورد فیزیکی با معلول‌هاست. 

علوی بر همین اساس اضافه کرد:‌ وزارت اطلاعات با این دستور که اقدام اول، بدون هشدار چاره‌سازی نیست، همواره سعی کرده افرادی که دانسته یا ندانسته حرکتی انجام می‌دهند و اقدام به بازگشت محتوا می‌کنند، که مخالف با مسائل ملی و تهدید برای امنیت کشور باشد، به افراد ابتدا تذکر، هشدار و سپس اخطار می‌دهد. 

وزیر اطلاعات در ادامه همین مطلب عنوان کرد: در صورت عدم تأثیرگذاری تذکر، هشدار و اخطارهای وزارت اطلاعات، آن را نسبت به برخورد سخت‌افزارانه با متخلفان اقدام خواهد شد، البته در کارنامه وزارت اطلاعات، برخورد سخت‌افزارانه نسبت به تذکرها یک در هزارم است و در همین رابطه تذکرات همواره اثر خود را داشته است. 

وی همچنین عنوان کرد: طبیعی است با مدیرانی که کانال‌های تلگرامی صحبت شده،‌ وزارت اطلاعات هم همین رویه را داشته است. 

ادامه دارد...

نظر شما