شناسهٔ خبر: 26865756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر اطلاعات در صحن مجلس:

رویه وزارت اطلاعات برخورد سخت‌افزارانه نیست/همدلی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه/هدفمان برخورد با ریشه هاست

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رویه وزارت اطلاعات برخورد سخت‌افزارانه نیست، گفت: این شیوه کار باعث می شود ما با ریشه ها برخورد کنیم و برخورد با معلول ها نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات با حضور در جلسه علنی امروز یکشنبه 31 تیر و در پاسخ به سوال مشترک و ملی 54 تن از نمایندگان در مورد دستگیری ادمین های کانال های تلگرامی گفت: وزارت اطلاعات به مسایل با نگاه کارشناسی و حرفه ای می پردازد و هیچگاه عواطف و گرایش های قومی و گروه بندی های سیاسی و جناح بندی ها در مسایل کارشناسی سایه نمی اندازد و ما با تمام وجود از این موضوع جلوگیری می کنیم چرا که دخالت دادن مسایل قومی و قبیله ای، دینی و صنفی می تواند طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال کند و به انحراف بکشاند.

 

وی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اعمال مسایل جناحی در کار اطلاعاتی یک گناه است، اظهار داشت: ما بر همین اساس سعی می کنیم مسایل جناحی را در کار اطلاعاتی دخالت ندهیم و از این امر استنکاف می کنیم.

 

علوی با اشاره به بحث مدیران کانال های تلگرامی تاکید کرد: رصد و پایش رسانه های مجازی وظیفه ماست و اطلاع رسانی هوشمند و به موقع این رسانه ها نیز در دستور کار قرار دارد و ما پیشگیری را بر برخورد مقدم می دانیم گرچه در همه کشورها این موضوع معمول است. در واقع کشورها در این زمینه چهارچوب های معقول و خردورزانه را تعیین می کند که رسانه ها در آن فضا کار خود را انجام دهند ضمن اینکه جامعه از حرکت های نامعقول نیز آسیب نبیند، این موضوع شیوه کار ما نیز هست.  

 

وی اضافه کرد: این شیوه کار باعث می شود ما با ریشه ها برخورد کنیم و برخورد با معلول ها نشود. وزارت اطلاعات با این برآورد که اقدامات حذفی و دستگیری در گام اول بدون تذکر و هشدار قبلی چاره ساز نیست همواره سعی کرده افرادی که دانسته یا نادانسته حرکتی را در فضای مجازی انجام می دهند و محتوایی را تولید می کنند که بازنشر آن مخالفت با مصالح ملی باشد مورد توجه و هشدار قرار گیرد و در مرحله سوم اخطار دهد و در صورتی که این اقدامات تاثیر نداشته باشد به برخورد سخت افزارانه می پردازد و در مورد کانال های تلگرامی نیز ما چنین رویه ای را داشتیم.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: شاید یک در هزار و یک در چند هزار بوده است که ما بعد از تذکر و اخطار مجبور به اقدامات سخت افزارانه شده ایم ولی باید بگوییم که اصولا نصایح دلسوزانه به فعالان مجازی اثر خودش را گذاشت و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی را از برخورد سخت افزارانه بی نیاز کرده است.

 

وزیر اطلاعات در بخش دوم سخنان خود گفت: در جمع جامعه اطلاعاتی و بخصوص بین دو دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه برنامه ها بر اساس هم افزایی و همدلی پیش می رود و گام های ما در مسیر حل منازعات قرار دارد و سعی کردیم با هم افزایی و هم اندیشی کارها را جلو ببریم و در عمل از این هم اندیشی بهره های بسیار بردیم و نظام امنیت ملی کشور از این موضوع منتفع شده است. این رویکرد باعث شده است که آرامش در بین مردم بیشتر شود و همین هم افزایی دستگاه های امنیتی باعث خوشنودی رهبری نیز شده است.

 

علوی تاکید کرد: ما در شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی هر ماه با سازمان اطلاعات سپاه جلسه داریم و بنده علاوه بر این جلسات هر ماه یک با آقای طائب جلسه دارم و نظرات را با هم تبادل و دیدگاه ها را مطرح می کنیم و خوشبختانه دیدگاه ها و نظرات ما نزدیک تر شده است و امیدواریم دغدغه نمایندگان نسبت به این مسایل رفع شود و ما شاهد استقرار روش اخلاق مدارانه در این مسایل باشیم. همدلی ما با سازمان اطلاعات سپاه به استحکام امنیت کشور و آرامش مردم کمک می کند.

 

 

نظر شما