شناسهٔ خبر: 26866427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلمان به تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه پایان داد

R31356/P36446/S8,89/CT10

آلمان در واکنش به پایان وضعیت فوق العاده در ترکیه بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه آنکارا پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حدود یک سال پیش دولت آلمان در پی دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به ترکیه را برای شهروندان خود افزایش داد.

حالا دولت آلمان در نظر دارد بخشی از این هشدارها را لغو کند و هم زمان وزارت اقتصاد آلمان لغو تحریم های آلمان علیه آنکارا را در نظر دارد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، بعد از انتخابات و لغو وضعیت فوق العاده در ترکیه وزارت امور خارجه آلمان بار دیگر سطح هشدارهای امنیتی برای شهروندان خود به منظور سفر به ترکیه که مقصد گردشگری محبوبی برای آن ها محسوب می شود را کاهش داد. وزارت خارجه آلمان هشدارها درباره دستگیری های خودسرانه در تمام نقاط این کشور برای شهروندان خود را لغو کرد.

دولت آلمان حدود یک سال پیش و در 20 جولای سال 2017 در واکنش به دستگیری "پیتر اشتویدنر"، یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه برای اولین بار سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به این کشور را برای شهروندان خود افزایش داد.

توریست های آلمانی تا سال 2016 همچنان بزرگترین گروه توریست ها در ترکیه بودند که این آمارها به دلیل حملات تروریستی در ترکیه و شرایط ناپایدار سیاسی بعد از کودتای نظامی شکست خورده سال 2016 به شدت کاهش پیدا کرد.

در 24 ژوئن ( سوم تیرماه )  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مجددا در انتخابات پیروز شده و به مقام ریاست جمهوری نائل آمد. حزب عدالت و توسعه اردوغان هم در انتخابات پارلمانی به عنوان قدرتمندترین حزب شناخته شد و البته اکثریت قاطع خود در پارلمان را از دست داد.

همچنین به نوشته روزنامه "فرانکفوتر آلگماینه سایتونگ"، دولت آلمان حالا به بخش هایی از تحریم های خود علیه ترکیه پایان می دهد. بر اساس این گزارش محدودیت های برنامه ریزی شده علیه تضمین‌های صادراتی برای سال جاری دیگر برای ترکیه تمدید نشده است.

دولت ترکیه چند روز پیش  حالت فوق‌العاده‌ در این کشور را لغو کرد.

در حدود دو سال حالت فوق العاده در ترکیه تعداد زیادی از کارکنان و شهروندان در ترکیه با اتهام مشارکت در کودتای سال 2016 در این کشور روانه زندان شده و یا از کار بیکار شدند.

انتهای پیام/

نظر شما