شناسهٔ خبر: 26852401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با هدف پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو؛

تجهیز کشتارگاه‌های خراسان رضوی به پیش سردکن

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با هدف پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ،همه 36 کشتارگاه دام خراسان رضوی مجهز به پیش سردکن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کنگو و غیرفعال شدن ویروس آن لاشه دام بایدبه مدت 24 ساعت در اتاق پیش سردکن و دمای بین یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

رشتی باف افزود: تجهیزهمه کشتارگاههای خراسان رضوی به همت سازمان دامپزشکی و با کمک استانداری، فرمانداریها و شهرداریهای محقق شد.

وی خاطزنشان کرد: از 36 کشتارگاه فعال دام در خراسان رضوی دو کشتارگاه در مشهد و نیشابور صنعتی هستند و بقیه به صورت سنتی فعالیت می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: روزانه 5 هزار راس گوسفند و 300 راس گاو در کشتارگاههای خراسان رضوی ذبح می شوند.

لازم به ذکر است، تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌ دار و خونریزی دهنده مشترک بین دام و انسان است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می ‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما