شناسهٔ خبر: 26846115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جهت پیشگیری از بیماری تب کنگو

کشتارگاههای خراسان رضوی مجهز به پیش سردکن شدند

قدس آنلاین: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تمامی ۳۶ کشتارگاه دام فعال در سطح این استان برای پیشگیری از بیماری تب کریمه مجهز به اتاق پیش سردکن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رشتی باف در گفت وگو با ایرنا افزود: برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کنگو و غیرفعال شدن ویروس آن می بایست لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در اتاق پیش سردکن و دمای بین یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

وی تجهیز تمامی کشتارگاههای خراسان رضوی به پیش سردکن را از اقدامات سالهای اخیر سازمان دامپزشکی عنوان کرد که با کمک استانداری، فرمانداریها و شهرداریهای محقق شد.

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: طی سالهای اخیر هر کدام از کشتارگاههای مستقر در شهرستانهای استان که قادر نبوده اند به پیش سرد کن تجهیز شوند تعطیل شده اند.

وی گفت: هم اینک ۳۶ کشتارگاه فعال دام در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد دو کشتارگاه در مشهد و نیشابور صنعتی هستند و بقیه به صورت سنتی فعالیت می کنند. ظرف دو ماه آتی شهرستان تربت جام نیز مجهز به کشتارگاه صنعتی می شود.

او افزود: روزانه پنج هزار راس گوسفند و ۳۰۰ راس گاو در کشتارگاههای خراسان رضوی ذبح می شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: قراردادن لاشه های دام پس از کشتار در اتاق پیش سردکن، پیشگیری از کشتار غیرمجاز در معابر و خیابانها و رعایت موازین حفاظتی از سوی دامداران و دامپزشکان در برخورد با حشره کنه به عنوان عامل بیماری از راههای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو است.

نظر شما