شناسهٔ خبر: 26850467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمار سرقت مسلحانه‌ در استان کردستان به صفر رسیده است

R7848/P1486/S6,66/CT11

رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای در استان نداشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ علیرضا مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه امنیت و احساس آن مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله هر کشوری است و سبب فراهم شدن فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی در رأس نوک پیکان امنیت کشور قرار دارد اما این هدف با همکاری خود مردم تحقق پیدا می‌کند.

وی با یادآوری شعار سال گفت: اولویت امسال نیروی انتظامی، تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با کالای قاچاق و ارز بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

55 درصد از سرقت‌های کردستان مربوط به سرقت‌های خرد است

رئیس پلیس آگاهی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در سه ماهه نحست امسال 55 درصد از سرقت‌های استان مربوط به سرقت‌های خرد بود، تصریح کرد: این سرقت‌ها مربوط به سرقت وسایل و قطعات داخل خودرو، وسایل ساختمان‌های نیمه کاره، تجهیزات برقی بوده است.

وی بیان کرد: این سرقت‌های خرد در کردستان توسط افراد معتاد و بیشتر با انگیزه اقتصادی و تأمین هزینه مصرف مواد مخدر این کار را انجام می‌دهند و 92 درصد از سرقت‌ها منجر به کشف شده است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کردستان جزو امن‌ترین استان‌های کشور است، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای در استان نداشته‌ایم.

24 باند قاچاق کالا در کردستان متلاشی شد

وی با اشاره به اینکه 82 درصد از کل قتل‌ها در استان منجر به کشف شده است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 24 باند قاچاق کالا در کردستان متلاشی شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان به ارزش 35 میلیارد تومانی کالاهای کشف شده اشاره کرد و گفت: کشفیات در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته چندین پرونده فرار مالیاتی میلیاردی در استان داشتیم که امسال هم یک پرونده دیگر میلیادری در دست بررسی داریم.

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با پلیس 110 و یا شماره 130 پلیس آگاهی تماس بگیرند تا همکاران به‌موقع در محل حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما