شناسهٔ خبر: 26836062 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اجرای 2 طرح ترافیکی ویژه از امروز در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ از آغاز دو طرح ویژه برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و نیز برخورد با ورود غیرمجاز به‌تونل‌های شهری خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران بویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار کرد: پلاک هویت یک وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است و با توجه به اینکه یکی از ارکان مهم ترافیکی و عاملی برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی در پی دارد.

وی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به جد مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در سراسر تهران از امروز خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه، ‌تلق و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.
مهماندار درباره مجازات‌های مخدوش‌ کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی مخدوش کردن پلاک از 6 ماه تا یکسال حبس را در پی دارد و علاوه بر آن موتورسیکلت توقیف شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: بویژه آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام می‌کنند حتماً به دادسرا معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران نیز گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و مناطق ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد.
 

نظر شما