شناسهٔ خبر: 26835909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر بهداشت: فشارهای اقتصادی ناشی از برخی ناکارآمدی‌هاست

صاحب‌خبر -
 

قرچک ـ خبرنگار اطلاعات:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کنونی مردم فشارهای زیاد اقتصادی متحمل شده‌اند که ناشی از گرفتاری‌های بین المللی و نیز برخی ناکارآمدی‌ها و کم توجهی‌های خودمان در داخل است.

دکترحسن‌هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان برکت شهید ستاری شهرستان قرچک افزود: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و مسئولان نباید اجازه دهند فشارهای اقتصادی خاطر مردم را برنجاند.

وی اضافه کرد: یکی از بخش‌های مهم کشور حوزه بهداشت و درمان است که باید حواسمان را در خدمات رسانی به مردم در این زمینه جمع کنیم زیرا کم توجهی در این بخش مردم را به‌شدت دردمندتر خواهد کرد.

وزیر بهداشت با بیان این‌که یکی از وظایف ما توجه به نقاط کمتر برخوردار است تاکید کرد: بخش‌هایی در استان تهران وجود دارد که در حوزه سلامت از مناطق محروم کشور در برخی نقاط مرزی نیز ضعیف‌ترند و نیاز است با کار جهادی و توجه ویژه این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: در شهرهای قدس، ملارد، بهارستان، پرند، بومهن، اسلامشهر و شهریار استان تهران حتی یک تخت بیمارستانی نداریم.

هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت درحال ساخت بیمارستان دراین مناطق است اما سرعت پیشرفت طرح‌ها مورد انتظار مردم نیست و مردم ما واقعا صبور و قدرشناس هستند.

وی گفت: در وزارت بهداشت مصمم‌تر از همیشه درکنار شرکای خود ازجمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیمه‌ها و نهادهای انقلابی نهایت تلاش خود را خواهند کرد بیش از گذشته زحمت برای مردم ایجاد نشود.

دکتر‌هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان شهید ستاری قرچک گفت: هرچند اداره این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده ولی تعرفه آن کاملا دولتی است.

وزیر بهداشت افزود: با افتتاح بیمارستان قرچک بخشی از نیاز مردم این شهرستان به تخت بیمارستانی و خدمات تخصصی درمانی برطرف می‌شود.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت شهرستان قرچک با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت بهداشت با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وزیر بهداشت در مراسمی درورامین کلنگ ساخت ساختمان بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی مفتح این شهرستان را به زمین زد.‏

‏ * برخی دختران شین آبادی ۵۰ بار عمل شده اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحاشیه این مراسم با اشاره به اعتراض دختران شین آبادی به روند درمانشان گفت: این افراد درگیر حادثه غمباری شده‌اند که عوارض بسیاری به همراه دارد و برای کاهش آن برخی از این افراد بیش از ۵۰ بار با تعرفه دولتی عمل جراحی شده‌اند.

وی ادامه داد: حادثه آتش سوزی عوارض سوختگی بسیاری به همراه دارد که نه فقط در داخل کشور بلکه در هیچ جای جهان قابلیت بازگشت به حالت اول را ندارد.

او افزود: ترمیم سوختگی ناشی از آتش سوزی گاه به ده‌ها عمل جراحی پلاستیک نیاز دارد و وزارت بهداشت برای برخی از این افراد حتی تا بیش از ۵۰ عمل جراحی با تعرفه دولتی انجام داده است.

‌هاشمی از خانواده این دختران خواست با اعتماد به پزشکانی که تاکنون در روند درمان این افراد حضور داشته‌اند کار درمان را به افراد متخصص داخلی بسپارند.

وی اضافه کرد: برخی از خانواده‌های این دختران درخواست اعزام به خارج از کشور را دارند که اعضای شورای پزشکی این کار را به صلاح نمی‌دانند.

وزیر بهداشت افزود:درمان این افراد به خدمات متعددی نیاز دارد که در خارج از کشور نیز نمی‌توانند همه این خدمات را دریافت کنند؛ در صورتی که در داخل تمامی اقدامات لازم قابل اجراست.

او گفت: برخی بیماران که اصرار به اعزام به خارج از کشور داشتند از این محل متضرر شده‌اند بنابر این باید به امکانات مناسب موجود در کشور اعتماد کرد.

دکتر‌هاشمی اضافه کرد: ارائه خدمات درمانی تنها بخشی از مسائلی است که این دختران با آن درگیر هستند، وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول و متولی اصلی رسیدگی به این افراد باید مسائلی مانند بیمه و اشتغال آنان را پیگیری‌کند.‏

‏* ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود مرکز تروما در جنوب شرق تهران، به امضای توافق نامه وزارت بهداشت با بنیاد مستضعفان برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در این بخش از استان تهران خبر داد.

دکتر‌هاشمی گفت: این بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در منطقه ۱۵ به عنوان مرکز تروما ( مرکز درمان حوادث ناشی از ضربه دیدگی ناشی از تصادف یا نزاع) در جنوب تهران ساخته می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان یکصد تختخوابی مردم وابسته به بنیاد مستضعفان و عملیات اجرایی آن در دهه کرامت آغاز می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت شهید ستاری قرچک گفت: این ستاد در اجرای مأموریت اصلی خود برای رفع محرومیت از جامعه طی سال‌های گذشته توانسته با سرمایه گذاری ۴۲ هزار میلیارد تومانی ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند. محمد مخبر افزود: مهمترین مأموریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رفع محرومیت از جامعه و توانمند سازی نیازمندان است.

وی تأکیدکرد: امکانات کشور، پول و مدیریت به مردم تعلق دارد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حاضر است از ابتدا در هر فعالیتی که هدف آن خدمت رسانی به مردم است مشارکت کند.

مخبر با اشاره به این‌که در زمان جنگ به جوانان اعتماد و کارهای بزرگ به دست آنان سپرده می‌شد، گفت: امروز نیز باید با همان روحیه کار کنیم و راهی نداریم جز این‌که به همان روزها برگردیم و همانطور مخلصانه به کار بپردازیم. به گفته وی امروز کشور نیاز به بازگشت به روحیه انقلابی و مخلصانه دارد تا بتوان کارهای بر روی زمین مانده را به اتمام رساند.

وی با اشاره انعقاد تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت بهداشت در تکمیل ۱۰ بیمارستان نیمه تمام گفت: سال ۹۴ این تفاهمنامه منعقد و در کمتر از دو سال هفت بیمارستان افتتاح شد.

به گفته مخبر، ساخت دو بیمارستان برکت در شهرهای نی ریز استان فارس و دزفول خوزستان نیز تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری می‌شود.

وی ساماندهی مسائل دارویی به‌ویژه برای بیماران خاص را از فعالیت‌های مهم ستاد اجرایی فرمان امام برشمرد و اظهارداشت: به منظور حمایت از بیماران نیازمند بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی تخصصی توسط ستاد ساخته می‌شود تا بیماران دارای وضع مالی نامناسب کشور شناسایی و در این بیمارستان درمان شوند.

او از ساخت چهار مرکز درمان سرطان در تهران، اهواز و نجف آباد خبر داد.

مخبر گفت: این ستاد در بخش درمان تاکنون چهار هزار میلیارد تومان هزینه و طرح‌ها را شروع کرده یا به اتمام رسانده ضمن آنکه داروی ۶۰ هزاربیمار سرطانی تأمین و ۵۰۰ هزار بیمار محتاج بیمه یا از خدمات درمانی برخوردار شدند.‏ وی در خصوص ساخت درمانگاه در کشور گفت: ضمن این‌که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تعهد ساخت ۲۰۰ مرکز بهداشتی را در سراسر کشور داده است، ‌اکنون ۱۵۴ مورد آن تمام‌شده یا در حال اتمام است و بقیه هم ظرف یک سال آینده به اتمام می‌رسد.‏ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی‌(ره) گفت: در شهرستان ورامین قرار بود بیمارستان با ۲۰۰ تخت ایجاد شود اما با جلسات متعددی که برگزار شد به ۳۵۰ تخت افزایش داده شد و احتمالاً ظرف ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.‏

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در سفر به قرچک به دیدار خانواده شهید امیر حسنی از شهدای دانش آموز این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس رفت.

نظر شما