شناسهٔ خبر: 26815784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بیمارستان ۹۵ تختخوابی برکت شهید ستاری قرچک با حضور هاشمی و ستاری افتتاح شد/ سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیاردتومانی در ساخت بیمارستان/ تامین اعتبار ۱۱ میلیاردی بیمارستان توسط بنیاد برکت

مدیرعامل سازمان مجری و ساختمان‌های عمومی و دولتی ضمن اعلام خبر افتتاح بیمارستان ۹۵ تختخوابی برکت شهیدستاری قرچک با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تامین اعتبار ۱۱ میلیاردتومانی بیمارستان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و گفت: مجموعا حدود ۳۳ میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان سرمایه‌گذاری کردیم.

صاحب‌خبر -

محمدجعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام افتتاح بیمارستان قرچک ورامین به ارایه توضیحاتی در رابطه با مشخصات و ویژگی های بیمارستان فوق پرداخت و اعلام کرد: بیمارستان ۹۵ تختخوابی قرچک با حضور وزیر بهداشت، دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و نماینده مردم ورامین و سایر مسئولان امروز ۲۸ تیرماه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۴هزار مترمربع احداث شده و زیربنای ساخت آن حدود ۸۳۰۰ متر در چهار طبقه است و بیمارستان جزو بیمارستان های عمومی است.

به گفته علیزاده، بیمارستان ۹۵ تختخوابی ورامین دارای ۵ اتاق عمل، ۴ اتاق زایمان، ۱۱ تخت مراقبت ویژه، ۱۱ تخت اورژانس و ۵ تخت دیالیز است. همچنین، چهاربخش داخلی با ۱۷ تخت، جراحی عمومی با ۱۹ تخت، زنان و زایمان با ۱۷ تخت و بخش کودکان و نوزادان در این بیمارستان احداث شده است.

علیزاده افزود: کلینیک تخصصی برای ویزیت بیماران نیز در این بیمارستان وجود دارد. همچنین، مجموعا حدود ۳۳ میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان سرمایه گذاری کردیم که امروز به افتتاح رسید.

شایان توجه است که شهرستان حدود ۳۰۰ هزار نفری قرچک ورامین فاقد بیمارستان و تخت بیمارستانی بوده است و این اولین بیمارستانی است که در این مجموعه ساخته شده است.

وی یادآور شد: در ساخت این مجموعه بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مشارکت داشته و کمک به ساخت بیمارستان داشته است. همچنین، مجموعا از اعتبار ۳۳ میلیاردی بیمارستان در حدود ۱۱ میلیاردتومان آن را بنیاد برکت تامین شده است.

علیزاده یادآور شد: ساخت این بیمارستان با توجه به مشکلاتی که قبلا وجود داشت عملا از سال ۹۴ شروع شد اگرچه از سال ۹۰ به تصویب رسید.

ساخت ۷ بیمارستان در تهران با مشارکت وزارت راه و شهرسازی

وزیر بهداشت از ساخت ۷ بیمارستان در شهرهای قدس، ملارد، بهارستان، پرند، بومهن، اسلامشهر و شهریار تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک اظهار کرد:‌ پس از حدود ۶۰ سال برای شهرستان قرچک بیمارستانی احداث شد که بخش قابل توجهی از هزینه‌های آن با مسئولیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین شده است.

وی با بیان این‌که بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک از بیمارستان‌های بخش خصوصی مجهزتر بوده اما با تعرفه‌های دولتی اداره می‌شود، افزود: مهم‌ترین افتخار انقلاب اسلامی دستگیری از محرومان بوده است، باید حواسمان باشد که از این قشر غافل نشویم به خصوص در این ایام که تحت فشار قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که نباید با ناکارآمدی‌ها و کم‌توجهی خودمان فشار بر مردم افزایش یابد و نباید در ماه‌های آینده به مردم آسیبی برسد، تصریح کرد: در استان تهران مناطقی را داریم که از مناطق مرزی کشور محروم‌تر هستند. به عنوان مثال تجهیزات اتاق عمل و CCU بیمارستان میرجاوه به مراتب از بیمارستان قرچک بهتر است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به کلنگ یمارستان ۳۵۰ تختخوابی در ورامین با مشارکت ۵۰ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار کرد: در شهرهای قدس، بهارستان، پرند، بومهن، اسلامشهر و شهریار تخت بیمارستانی یا نداریم یا اگر داریم تعداد آنها خیلی کم است. در این شهرها در حال ساخت بیمارستان هستیم و متاسفم سرعت آنها مورد انتظار مردم نیست.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: تا قبل از پایان دولت دوازدهم در ۷ شهر ذکر شده ساخت بیمارستان‌ها به سامان خواهد رسید.

نظر شما