شناسهٔ خبر: 26820760 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برخي از شيوه هاي شهري نيازمند تغيير هستند

صاحب‌خبر - به گزارش ايرنا، مرضيه باريکاني بعدازظهر پنجشنبه و در حاشيه جلسه دستيابي و راهکارهاي اساسي در راستاي اجراي طرح TOD (توسعه مبتني بر حمل و نقل عمومي) به خبرنگار ايرنا گفت: طي سال هاي گذشته مباحث زيادي در حوزه تئوريک اين طرح بيان شد و با بازديدهاي صورت گرفته تصميم به اجراي آن در برخي از شهرهاي کشور به صورت پايلوت شديم. وي، قزوين را به دليل وجود ايستگاه راه آهن در شهر، ارتباط تنگاتنگ آن با مرکز و سفرهاي زياد روزانه به آن، يکي از چهار شهر پايلوت اجراي طرح TOD دانست و ادامه داد: با توجه به مطالعات صورت گرفته محدوده پياده سازي اصول توسعه مبتني بر حمل و نقل همگاني در ايستگاه راه آهن و حومه آن را مورد بررسي قرار داديم. باريکاني افزود: ما معتقديم TOD بر روي يک شبکه کامل و يکپارچه حمل و نقل همگاني ايجاد مي شود و حتي در طرح هاي جامع تفصيلي که در آينده قرار است به روز شود نيز لحاظ شده تا ما شاهد يکپارچگي برخي مسايل شهري از جمله حمل و نقل و شهرسازي باشيم. به گفته وي، وزارت راه و شهرسازي به همراه معاونت هاي آن، وزارت کشور، شوراي عالي ترافيک، شهرداري ها و شوراهاي اسلامي، متخصصان حوزه و سرمايه گذاران مهمترين عوامل اجرايي اين طرح بوده و مي توانند با ارتباط هاي سازنده خود، پياده کننده اين طرح باشند. وي با تاکيد بر اينکه کشور ما هيچ قصدي براي پياده کردن اين طرح همانند کشورهاي غربي را ندارد، گفت: ما تنها براساس داشته هاي خود و نيز رفع معضلات شهري مانند ترافيک و آلودگي اقدام به پياده سازي TOD خواهيم کرد. باريکاني، پروژه ايي مانند TOD را سودآور دانست و اظهار داشت: اجراي چنين طرح هايي بدون شک باعث افزايش درآمدهاي شهري شده و اين مساله براي ما و سرمايه گذاران بسيار حائز اهميت است. وي در پايان اضافه کرد: با توجه به اينکه چهارمين همايش TOD آذرماه سال جاري برگزار مي شود، سعي داريم طرح هاي مطالعاتي خود در شهرهاي قزوين، مشهد، اهواز و شهر جديد پرند به عنوان پايلوت اين طرح را ارائه داده و در نهايت نيز آن را عملياتي کنيم. طرح TOD رويکرد توسعه مبتني بر حمل و نقل عمومي به عنوان يکي از تکامل يافته ترين ديدگاه هاي توسعه شهري است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومي و توسعه شهري تاکيد دارد. 8054 انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما