شناسهٔ خبر: 26820539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

روایت یک دانشجو از بازرسی بازرسان آژانس هسته‌ای از چند دانشگاه

بازرس‌های ناخوانده

وزیر محترم علوم تمام قضیه را منکر شد و وجود هرگونه بازرسی را تکذیب کرد، اما فردای آن روز در حاشیه جلسه هیات دولت تلویحا به بازرسی از دانشگاه‌ها اعتراف کرد و همه چیز را گردن شورای عالی امنیت ملی انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ماجرای بازدید بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از چند دانشگاه که با اظهارات روز گذشته وزیر علوم، تمامی ابهامات مبنی بر غیرواقعی بودن آن از بین رفت، با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. محمد امین سلیمی مسئول تبیین  مواضع بسیج دانشجویی در صفحه شخصی خود نوشت: دقیقا همان روز همایش «خسته نیستیم» بود. تقریبا همه بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصلی تهران در سالن حوزه هنری جمع بودند. یکی از بچه‌ها با من تماس گرفت و گفت گویا چند ساعت پیش عده‌ای به‌عنوان بازرسان آژانس انرژی اتمی از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت بازدید کرده‌اند، چهره برخی بازرسان آشنا بوده و طبق اخبار اولیه گویا آقایان نقشه کامل دانشکده را نیز به همراه داشته‌اند. مسئول سابق و فعلی بسیج دانشجویی دانشگاه همان جا همراه حقیر بودند. صادق مشایخی پی‌درپی با اساتید دانشگاه تماس می‌گرفت. عده‌ای چیزی نمی‌دانستند، عده‌ای هم چیزهایی شنیده بودند. همان شب هم بسیج اساتید دانشگاه بیانیه داده بود.

حتی در یک نشست خبری یکی از بچه‌های خبرنگار از رئیس دانشگاه علم و صنعت پیرامون این قضیه سوالاتی کرده بود که با تهدید به شکایت آقای رئیس مواجه شد. بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران درحال پیگیری بودند که نشست مسئولان نواحی بسیج دانشجویی در آبعلی برگزار شد و دکتر فواد ایزدی یکی از میهمانان نشست از روندی پرده برداشت که گویا دانشگاه‌های دیگری نیز قرار است در این پروسه بازرسی قرار بگیرند و مشخصا از دانشگاه شهید بهشتی نام برده شد و البته همین مساله که قضیه در سطح شورای عالی امنیت ملی در حال پیگیری و بررسی است نیز همان جا مطرح شد.قضیه هنوز داغ بود که خبر بازرسی از دانشگاه شریف روی زبان‌ها افتاد.

مثل دفعات قبل هیچ کس از کم و کیف ماجرا خبر نداشت و حتی رئیس دانشگاه به جای تکذیب ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرده بود. تا اینکه وزیر محترم علوم تمام قضیه را منکر شد و وجود هرگونه بازرسی را تکذیب کرد، اما فردای آن روز در حاشیه جلسه هیات دولت تلویحا به بازرسی از دانشگاه‌ها اعتراف کرد و همه چیز را گردن شورای عالی امنیت ملی انداخت و مجموعه وزارت علوم را هیچ‌کاره توصیف کرد، تا جایی که دانشگاه هم گزارشی به وزارت علوم ارسال نکرده است. اینکه چرا و به چه علت بازرسان خارجی حق ورود و بازرسی از دانشگاه‌های کشور را دارند و دقیقا در دانشکده برق علم و صنعت یا هر جای دیگری چه می‌کرده‌اند، سوال مهمی است که به سرعت نیاز به پاسخی شفاف دارد. خنده‌دار است که مسئولان دانشگاهی کشور در پاسخ به مساله‌ای به این مهمی تا یک هفته جز نمی‌دانم و اطلاع ندارم و نهایتا تکذیب پاسخی نداشته باشند.

نظر شما