شناسهٔ خبر: 26818018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر نیرو:

حفظ حیات سیستان به وسیله آب است/ دولت برای جبران خسارات خشکسالی تلاش دارد

وزیر نیرو گفت: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، دقایقی پیش، به طور همزمان پروژه‌های بزرگ زیربنایی شبکه انتقال برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نیرو در سالن اجتماعات فرماندری زابل افتتاح شد.

در این مراسم مسؤولان استانی به تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه آب و برق پرداختند.

وزیر نیرو نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز باهدف  بازدید از طرح‌های مختلف آب و برق و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح به سیستان و بلوچستان سفر کردم، این دومین سفرم به این منطقه که از نزدیک با مردم و معتمدان دیدار می‌کنم امیدواریم با کمک هم و مرزداران شریف استان مشکلات را حل کنیم.

رضا اردکانیان وحدت و همراهی مردم با نظام و دولت را بسیار خوب توضیف کرد و گفت: این روزها شاهد حرکات غیرمتعارف ترامپ در تمرد از یک توافقنامه بین المللی هستیم و به زودی آثار آن را در تحریم هایی که اعمال میشود مشاهده میکنیم اما در این تردیدی نیست که طراحی های آنها براساس مفروضاتی صورت گرفته و اهدافی را دارند.

وی ادمه داد: یکی از فرضیات غلط دشمن این است که دل بسته اند بر ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و اقوام کشور و قطعا این استان در اهداف برنامه های آنها است، مقابله موثر در بهم زدن فرضیات اینگونه دشمن تاثیر مثبتی در اقتدار و سربلندی نظام خواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: مردم در سیستان و بلوچستان نشان داده‌اند که این فاصله‌گذاری‌ها هیچ گونه نتایجی به دنبال نخواهد داشت.

وی بیان کرد: انرژی در این استان دارای اهمیت است و تاثیر فراوانی در تامین آب استان دارد، امروز هفت پروژه زیربنایی شبکه انتقال برق سیستان شامل؛ خط 400 کیلوولت سفیدآبه –ادیمی ، پست 230/400 کیلو ولت ادیمی ، خط 230 کیلو ولت ادیمی-لوتک، خط 63/230 کیلو ولت ادیمی –هیرمند، پست 63/230کیلو ولت ادیمی ، پست 63/230 کیلو ولت هیرمند و توسعه و تکمیل پست 63/230 کیلو ولت لوتک  در این منطقه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای جبران خسارت خشکسالی در این استان، گفت: دولت برای جبران خسارات در تلاش است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: ۵۶ درصد از اعتباری که برای اتمام طرح فاضلاب زابل اختصاص یافته برای فاضلاب زابل و زهک و زاهدان است و تلاش می‌کنیم بتوانیم اعتبار بیشتری بگیریم.

وزیر نیرو بیان کرد: برای آبرسانی به زابل و هفت شهر در ین مسیر نیاز به 160 کیلومتر لوله گذاری از چاه نیمه سوم داریم که 110 کیلومتر آن اجرا شده و اکنون قرارداد دیگری  برای 46 کیلومتر دیگر در حال اجرا داریم و 34 میلیارد تومان ارزش آن است و در سر جمع 115 کیلومتر از این 160 کیلومتر کار شده و بجز هیرمند بقیه شبکه ها به میزان زیادی بهره مند هستند.

وی ادامه داد: قراردادی هم به ارزش 32 میلیارد تومان برای ایستگه های پمپاژ داریم که آن نیز امیدواریم به انجام برسد.

اردکانیان با اشاره اهمیت انرژی‌های تجدید پذیر در سیستان افزود: مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه میل نادر در نظر گرفته شده و برنامه شروع به کار تدوین شده است.

 

 انتهای پیام/و

نظر شما