شناسهٔ خبر: 26816321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل

خبرگزاری صداوسیما

وزیر نیرو در سفر به زابل پس از حضور در گلزار شهداء این شهر در نشستی با مسئولان سیستان و بلوچستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری زابل شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان وبلوچستان ،اردکانیان در این نشست گفت سفرش به سیستان و بلوچستان با هدف بررسی افتتاح چندین طرح و بررسی نیازمندی های این استان در حوزه وزارت نیرو انجام شده است.
وی افزود: پس از بازدید از طرح های مختلف آب و برق این منطقه ، برای رفع مشکلات آنها جلسات هم اندیشی برگزار خواهد شد.
وزیر نیرو گفت: یکی از پروژه های مهم این سفر ،افتتاح ٧ پروژه زیرساختی برقی استان است
اردکانیان گفت : این طرح ها شامل پست 400 کیلوولت ادیمی، پروژه زیرساختی برق استان وعملیات اجرایی خط انتقال چاه نیمه سه به تصفیه‌ خانه زهک است که با اعتبار هزار و 570 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد .
وزیر نیرو در ادامه این سفر از طرح های مدیریت آب مربوط به ذخیر آب شمال سیستان و بلوچستان ( چاه نیمه ها که در شهرستان زهک قرار دارد) بازدید خواهد کرد.
همچنین شروع عملیات اجرایی فاز چهار آب شیرین کن زاهدان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان است.

نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل نشست وزیر نیرو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زابل
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای اجرای  طرح ساخت خط انتقال آب خام از چاه نیمه سه به تصفیه خانه زهک به طول 12 کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان از لوله فایبر گلاس هزار و 400 استفاده می شود که بعد از بهره برداری دبی قابل انتقال آن 2 هزار و 436 لیتر بر ثانیه خواهد بود.
ریگی  با تاکید بر اینکه  این طرح با توجه به اهمیت آن تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد افزود  : 254 هزار نفر از روستاییان پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز بعد از اتمام طرح از مزایای آن بهره مند می شوند.  
عبدالاحد ریگی افزود: برای راه اندازی این طرح مهم آبرسانی روستایی 239 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در خصوص هفت طرح زیربنایی شبکه انتقال برق شمال سیستان و بلوچستان گفت: طرح های افتتاح شده امروز شامل خط 400 کیلوولت سفیدآبه - ادیمی، پست400.230 کیلوولت ادیمی، خط 230 کیلوولت ادیمی - لوتک، خط 230.63 کیلوولت ادیمی - هیرمند، پست 230.63 کیلو ولت ادیمی، پست 230.63 کیلوولت هیرمند و توسعه و تکمیل پست 230.63 کیلوولت لوتک است.
محبعلی قزاق جاهد افزود: افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال شمال سیستان و بلوچستان، فراهم شدن امکان تغذیه پست های سیستان از 2 مسیر مجزا، امکان تامین برق مشترکان صنعتی منطقه، امکان انتقال توان تولیدی مزارع بادی منطقه میل نادر به شبکه سراسری، تکمیل رینگ شبکه انتقال منطقه از جمله مزایای راه اندازی این طرح ها در شمال سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: همچنین فراهم شدن زیر ساخت های شبکه انتقال برای افزایش صادرات برق به افغانستان از دیگر مزایای راه اندازی این طرح ها است .

نظر شما