شناسهٔ خبر: 26802376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان|معاون وزیر راه: روابط شرکت‌های حمل‌ونقل، صاحب کالا و راننده نظام‌مند می‌شود

R41346/P1377/S6,51/CT11

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از سیستماتیک شدن روابط شرکت‌های حمل‌ونقل، صاحب کالا و راننده به‌منظور حل مشکلات سیستم حمل‌ونقل بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز اصفهان، عبدالهاشم حسن نیا بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه امیرکبیر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اصفهان به دلیل دارا بودن حدود 50 هزار راننده و 35 هزار خودرو سنگین از قطب‌های حمل‌ونقل کشور است.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد بار تولیدی در اصفهان توسط ناوگان حمل‌ونقل خود استان جابه‌جا می‌شود، گفت: همواره در زمان‌های بحران و شرایط سخت ‌ ناوگان حمل‌ونقل اصفهان به کمک نظام حمل‌ونقل کشور آمده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به نظارت جدی این نهاد بر شرکت‌های حمل‌ونقل اشاره و تصریح کرد: به‌منظور شفاف‌سازی در صدور بارنامه‌ها، نظارت مستمری بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در حال انجام است و در همین زمینه عملکرد بیش از 370 شرکت بررسی شد و درنهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم 65 شرکت شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 12 ستاد مرکز با حضور در استان‌ها و شرکت در جلسات کمیسیون‌های استانی نسبت به بررسی شکایت رانندگان و رفع مشکلات آن‌ها اقدام می‌کنند، گفت: بر اساس نتایج جلسات متعدد با نمایندگان صنفی رانندگان مقرر شد کرایه این صنف 20 درصد افزایش یابد.

حسن نیا ادامه داد: کارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشین‌ها در اختیار ادارات استان‌ها قرارگرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیک‌ها را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صمت خریداری کنند.

وی در خصوص راهکار در نظر گرفته‌شده برای حل مشکلات سیستم حمل‌ونقل بار، اظهار داشت: روابط شرکت‌های حمل‌ونقل، صاحب کالا و راننده سیستماتیک می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با ساماندهی سامانه بار کشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، کارخانه‌ها و بندرها شناسایی می‌شوند و انجمن‌های صنفی سراسر کشور می‌توانند نسبت به ثبت‌نام، پیگیری و تقاضای حمل بار اقدام کنند.

وی توضیح داد: تا زمان راه‌اندازی ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل، کرایه و حق کمیسیون‌ها پیامکی به رانندگان اعلام می‌شود و در بارنامه نیز ذکر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما