شناسهٔ خبر: 26802283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان

معاون هنری ارشاد گیلان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس تئاتر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره استانی را ٣١ تیر ماه اعلام کرد و افزود: موضوع نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی "بزرگداشت یوسف فخرایی"، آزاد است، اما مضامینی همچون بنیان خانواده و تاثیرات مدرنیسم در اولویت هستند.

معاون هنری ارشاد گیلان فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر را از دیگر اولویت‌های این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است به شرط آن که در ابتدای نمایشنامه، نام داستان یا رمانی که از آن اقتباس شده، ذکر شود.

مصباح اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه ها، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: یوسف فخرایی متولد سال ١٣٤٥ در اهواز، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است و تجربه تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، دانشکده سینما - تئاتر، دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن و دانشگاه جامع علمی - کاربردی رودبار را دارد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: نمایش‌نامه‌های رزم اسفندیار، زمانی برای گفتن، سهراب در مه، آتش؛ آب؛ باد؛ خاک، من و هزار تو، کالیگولا؛ باران؛ کبوتر، جایی در میان آب ها، جزیره، یک تاج و دوسر، پهلوان دیو دلقک، سیا گالش، فقط یک نور تخت، یک روز روشن خدا از این نویسنده منتشر شده است.

مصباح یادآور شد: اختتامیه نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان بزرگداشت یوسف فخرایی، هفتم شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

بزرگداشت یوسف فخرایی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس تئاتر

نظر شما