شناسهٔ خبر: 26798747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شناسایی 250خدمت رایانش ابری ایرانی

دبیر چهارمین رویداد سالیانه رایانش ابری ایران از شناسایی 250 خدمت مبتنی بر رایانش ابری از سوی شرکت ها و استارتاپ های ایرانی خبر داد و گفت: سامانه مرجع خدمات رایانشی ابری هم برای معرفی این خدمات و ارائه قابلیت های آنها راه اندازی شده است .

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / مرتضی جوان  با بیان اینکه این مرجع خدمات رایانشی ابری با آدرس http://app.occc.ir در دسترس عموم مردم قرار دارد، افزود:  طراحی این سامانه چهار سال پیش آغاز شد و به تدریج با شناسایی خدمات و پایش آنها، بانک اطلاعاتی سامانه تکمیل شده است.

وی گفت: سال گذشته حدود 150 خدمت در این زمینه شناسایی شد که امسال با افزایش مناسب، این تعداد به حدود 250 خدمت رسیده است. پیش بینی می شود در چند سال آینده این تعداد به حداقل 2 برابر وضعیت فعلی برسد.

جوان افزود: 250 شرکت ارائه دهنده خدمات رایانش ابری نزدیک به 20 درصد صنعت IT را تشکیل می دهند. پیش بینی می شود تا سال 2025 ، حداقل 80 درصد شرکت ها و سازمان های کشور به زیرساخت های ابری متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده مردم ما از خدمات رایانش ابری بسیار محدود است، گفت: پیام رسان و خدمات ذخیره سازی شخصی اطلاعات آنلاین، نوعی از خدمات رایانش ابری است که مردم ما در حال حاضر از آنها استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه هنور اطلاعات کافی از میزان استفاده شرکت ها و سازمان ها از خدمات رایانش ابری در دسترس نیست، گفت: در حال حاضر انجمن رایانش ابری روی موضوع شناسایی خدمات ابری و سطح بلوغ فنی شرکت ها تمرکز کرده و تابحال حدود 250 خدمت مبتی بر رایانش ابری ایرانی شناسایی شده است.

/ایرنا

نظر شما